Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Acapella i FL-studio. Hjälp!

Postat av The RA den 2 Februari 2011, 15:46
3 kommentarer · 221 träffar
Nästan första gången jag öppnar FL-studio och har redan(?) stött på problem. Jag har tänkt använda mig av en acapella men får inte riktigt till det. Förmodar att det kan ta god tid innan jag får hjälp på ett spelforum som detta. Är trots oddsen optimistisk då jag sett att det finns vissa småproducenter här inne som till störst del använder just FL.

Nåväl...

Drar helt enkelt in .mp3-filen med acapellas och lägger den under Snare i instrumentlistan som finns när man öppnar ett nytt projekt. En ny tab bildas under Snare med acapellanamnet. När jag playar hörs dock inget, så jag öppnar pianorollen. Drar en pianoton lång nog att täcka det jag vill få med av acapellan men det är här problemet sitter. När jag dragit tillräckligt långt för att få med önskad bit av acapellan playar jag. Hör biten jag önskat men sedan fortsätter låten och sedan loopas skiten ifrån början samtidigt som jag hör denna fortsättning. Som ni kanske förstår är detta svårt att förklara.

Finns det några lösningar på detta? Som sagt, är total nybörjare på detta så ni som besitter kunskap: var snälla!

Ett annat problem jag stött på är då jag gör min melodi. Sätter ut några toner på pianorollen och playar, följt av att jag hör min egen truddilutt men denna loopas INTE utan det blir som en jävla tystnad i runt 3 sec, sedan loopas skiten. Även när jag sätter melodipattern'et på playlisten (F5) finns denna tystnad med. Why the face?

Otroligt tacksam för hjälp.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..