1
My name is Khan
Postat av sMN den 20 November 2010, 23:22
13 kommentarer · 363 träffar
Tjena, ville bara rekommendera er alla som vill ha filmtips att se 'My name is Khan' det kan vara den bästa filmen som någonsin gjorts. Ni kommer tacka mig, många har även sagt att den inte är så lockande efter att ha sett trailern men filmen är så sjukt jävla bra att ni måste se den. Sen till er som redan har sett den så behöver ni ju inte direkt säga vad som händer utan låta alla se filmen först.
Beskrivning:
Rizvan Khan, en muslimsk man från Indien, flyttar till San Francisco för att leva tillsammans med sin bror och svägerska. Rizvan, som har Aspergers syndrom, blir förälskad i Mandira och trots protester från hans familj gifter de sig och startar ett litet företag tillsammans. De är lyckliga fram till den 11 september 2001, då attityden mot muslimer förändras drastiskt. När tragedin inträffar blir Mandira förkrossad och de skiljs åt. Rizvan blir förvirrad och mycket upprörd över att hans livs kärlek har lämnat honom. För att vinna henne tillbaka påbörjar han en rörande och inspirerande resa genom Amerika.
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v =j0bEs8MZwG4
Se filmen, jag lovar att ni inte kommer ångra er.
Vad tycker ni om för filmer? Vill ni ha fred på jorden?
Ni som har sett den, vad ger ni för betyg? Enligt mig så är filmen HELT klart 10/10.
Beskrivning:
Rizvan Khan, en muslimsk man från Indien, flyttar till San Francisco för att leva tillsammans med sin bror och svägerska. Rizvan, som har Aspergers syndrom, blir förälskad i Mandira och trots protester från hans familj gifter de sig och startar ett litet företag tillsammans. De är lyckliga fram till den 11 september 2001, då attityden mot muslimer förändras drastiskt. När tragedin inträffar blir Mandira förkrossad och de skiljs åt. Rizvan blir förvirrad och mycket upprörd över att hans livs kärlek har lämnat honom. För att vinna henne tillbaka påbörjar han en rörande och inspirerande resa genom Amerika.
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v =j0bEs8MZwG4
Se filmen, jag lovar att ni inte kommer ångra er.
Vad tycker ni om för filmer? Vill ni ha fred på jorden?
Ni som har sett den, vad ger ni för betyg? Enligt mig så är filmen HELT klart 10/10.
Betyg
32 personer har röstat