Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Landet För Länge Sedan

Postat av m0rti den 13 Augusti 2010, 12:08
19 kommentarer · 960 träffar
Tjena Fragbitare!

I samband med en lyckad frukost kom jag att tänka på en annan barndomsfavorit som är lite mer än bara en film, nämligen Landet för länge sedan (The Land before Time).

För att alla ska få tillbaka minnena och känslorna råder jag er att smälta till soundtracket! :D

http://www.youtube.com/watch?v =jMD5nzSSOMU

Alla minns vi väl våra favoriter Lillefot, Petri, Quacki, Zera och Tagg?

Dom har i alla fall gjort min barndom lite lyckligare, kan fortfarande sitta och kolla på framför allt den första filmen utan några som helst konstigheter. :')

Nu kan vi börja diskutera med våran barndoms goa stunder i åtanke.

Kollade ni på Landet för länge sedan som barn och vad är det som gör det så magiskt? Vilka är era bästa minnen? :D

Själv kommer jag aldrig sluta rysa vid 2 tillfällen, dels då Lillefots mamma dör och han måste fortsätta sin resa ensam, men också då vännerna följer efter ett moln som ser ut som Lillefots förälder genom en liten grotta, sen kommer solen fram och avslöjar Den stora Dalen till just Diana Ross - If we hold on Together.

Här är även soundtracket med tillföljande scener, måste ses!
http://www.youtube.com/watch?v =nAAqIDuJ0bM&feature=related

Är nog inte bara jag som får rysningar som skakar en ända in i märgen och som upplever någon slags glädje blandad med sorg i starkaste klassen, en underbar känsla som förmedlar nostalgi/längtan/saknad/minnen /kärlek osv, jag blir helt mållös!

Har filmerna 1-6 hemma på VHS, nog sett samtliga ett 10-tal gånger som barn inklusive ett par gånger som nostalgiupplevelse i äldre dagar, med undantag för den första som setts betydligt fler gånger, ska faktiskt ta och plocka fram det gamla ovärderliga bandet för en oslagbar emotionell upplevelse! :D

Föregående tråd
Nästa tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..