Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Haha förstod att ni skulle börja kommentera: "LolZOMG HUR GAMMAL ÄRUUU BRE?".
Har förresten VG+ i Engelska på gymnasiet, så jag kan köra utan text men det är så att jag endast kollar på denna serie när jag t.ex. går och lägger mig. Då brukar jag bli sjukt trött och vill därför ha text då och då... men men
#15 vad snackar vi om då? går bygg där ett par stycken i min klass fick mvg. den ena pluggade aldrig till prov/läxor. saken var den att han hade väldigt lätt för snacka om man säger så. vet att bygg är ingen plugg linje direkt. vet inte ens varför jag skriver det här. antar för jag är trött. ska nog typ lägga mig nu, godnatt
Jag har bott utomlands och talar perfekt flytande engelska och jag föredrar undertext, så ert lilla argument "#0 är p10" behöver inte vara sant. Grymt skönt med undertext då man ligger i sängen och inte orkar anstränga sig på att lyssna, utan man kan bara ligga och gosa och slötitta lite.
Underbart att se att det fortfarande finns folk som är trevligt och vill hjälpa när man ställer en fråga.
Tack #15, 16, 21 och framförallt 20. Bara för att jag vill ha text betyder det inte att jag inte förstår? säger det igen, engelska är ämnet jag har lättast för i skolan och som du säger #18, jag kan inte påstå att jag pluggar särskilt mycket. Jag gör det jag ska på lektionerna och klarar prov med mera.
#15 Gick ut naturvetenskapliga linjen med MVG i engelska, finner bara inte ord för hur otroligt korkad du måste vara.
#22 Nemen vad trevligt att någon hjälpte dig argumentera, är det inte lite väl riskfyllt för dig att vara ute på fragbite ensam då du hela tiden måste ha andra personer som förklarar för dig?
Ser bara så jävla patetiskt ut, "Tack #15, 16, 21 och framförallt 20. Bara för att jag vill ha text betyder det inte att jag inte förstår?"
Mammas pojke som försöker stå upp mot de stora grabbarna, vad gulligt.
Är ni goa eller?
Hur kan ni ha som argument att ni vill ha undertexter när ni är trötta? Det är ju då man ligger och halvblundar och absolut inte vill ligga och läsa samtidigt man kollar på scenen och lyssnar. Om ni nu då har ett starkt betyg i engelska borde det väll inte vara några som helst problem att ligga och förstå sig på en serie utan att behöva kolla?
#25 Om du skulle kunna tänka lite längre så skulle du förstå innebörden i meningen "Jag gick ut den naturvetenskapliga linjen med MVG i Engelska". Hur långt läser natur engelska tror du?
Men lilla vän, man får betyg för kursen A, B och C, då får han ju säga att han fick MVG i alla nämnda kurser, inte att han "fick MVG i engelska".
Jaja, orkar inte argumentera detta då det inte leder någon vart.
Undertexter underlättar om man har ljud i omgivningen medan man kollar på film/serie, då ljuden ibland kan överrösta TVns ljud.
Undertexter kan också underlätta då det händer att man får höra ett ord man aldrig hört förut, eller om personerna på TVn mumlar, eller pratar fort.
Det enda negativa som undertexter bidrar till är att dem inte alltid översätter ordvitsar, citat, motton etc korrekt, då det svenska språket saknar en korrekt översättning.
Kortfattat: Det finns inget ont i att ha undertexter med. Jag märker att majoriteten på Fragbite verkar kolla på sina serier/filmer utan undertexter, och vill därför tillägga att jag finner er exakt lika häftiga, smarta och duktiga som de som ser på filmer/serier MED undertexter.
Förstår inte varför man vill ha subs om man förstår språket helt och hållet.
Översättningarna är av så dålig kvalité att man kan tro att en praktikant från mellanstadiet sitter med dem.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Nu kan ni dra och aldrig klicka in här igen, cya!
Har förresten VG+ i Engelska på gymnasiet, så jag kan köra utan text men det är så att jag endast kollar på denna serie när jag t.ex. går och lägger mig. Då brukar jag bli sjukt trött och vill därför ha text då och då... men men
Tack #6, dock fanns det bara för säsong 1 där.
Helt seriöst så är FB helt lost, finns ingen hjälp man kan få här mer, inte ens ett skratt.
OCH ja, jag tänker vara lika nedvärderande mot er, stick och brinn äckliga skitungar.
http://swesub.nu/news.php
http://undertexter.se /
jag har också letat sub till den serien, sjukt bra är den!! ska kolla runt lite nu :9
Mottaget: 2010-07-01 00:53
Ämne: die
snälla, dö i en brand.
Snacka om att ta saker personligt.
Tack #15, 16, 21 och framförallt 20. Bara för att jag vill ha text betyder det inte att jag inte förstår? säger det igen, engelska är ämnet jag har lättast för i skolan och som du säger #18, jag kan inte påstå att jag pluggar särskilt mycket. Jag gör det jag ska på lektionerna och klarar prov med mera.
#22 Nemen vad trevligt att någon hjälpte dig argumentera, är det inte lite väl riskfyllt för dig att vara ute på fragbite ensam då du hela tiden måste ha andra personer som förklarar för dig?
Ser bara så jävla patetiskt ut, "Tack #15, 16, 21 och framförallt 20. Bara för att jag vill ha text betyder det inte att jag inte förstår?"
Mammas pojke som försöker stå upp mot de stora grabbarna, vad gulligt.
Det värsta är ju att du själv inte vet att man inte kan säga "Fick MVG i Engelska på gymnasiet" då det kan gälla Engelska A,B och C..
Googla bara vad filen heter exakt sen subtitles typ så lär du ju hitta engelska iaf.
Annars, testa www.subscene.com eller www.yoursubs.org
Jag strävar efter att bli som honom, fyfan!
älskar according to jim :>
Hur kan ni ha som argument att ni vill ha undertexter när ni är trötta? Det är ju då man ligger och halvblundar och absolut inte vill ligga och läsa samtidigt man kollar på scenen och lyssnar. Om ni nu då har ett starkt betyg i engelska borde det väll inte vara några som helst problem att ligga och förstå sig på en serie utan att behöva kolla?
#25 Om du skulle kunna tänka lite längre så skulle du förstå innebörden i meningen "Jag gick ut den naturvetenskapliga linjen med MVG i Engelska". Hur långt läser natur engelska tror du?
Testa något här http://www.google.se/#hl=sv&so urce=hp&q=according+to+jim+sub titles&aq=f&aqi=g4&aql=&oq=&gs _rfai=&fp=83cefefd333e0249
Men lilla vän, man får betyg för kursen A, B och C, då får han ju säga att han fick MVG i alla nämnda kurser, inte att han "fick MVG i engelska".
Jaja, orkar inte argumentera detta då det inte leder någon vart.
Han GICK UT med MVG i engelska. Inte säger man att man gick ut en linje med högsta betyg i ett ämne när man fick det i första kursen. AIIIIGHT!??!
Och vem fan kollar på en serie när man inte ens orkar lyssna? Helvete...
Undertexter kan också underlätta då det händer att man får höra ett ord man aldrig hört förut, eller om personerna på TVn mumlar, eller pratar fort.
Det enda negativa som undertexter bidrar till är att dem inte alltid översätter ordvitsar, citat, motton etc korrekt, då det svenska språket saknar en korrekt översättning.
Kortfattat: Det finns inget ont i att ha undertexter med. Jag märker att majoriteten på Fragbite verkar kolla på sina serier/filmer utan undertexter, och vill därför tillägga att jag finner er exakt lika häftiga, smarta och duktiga som de som ser på filmer/serier MED undertexter.
OT: Kör utan subtitles, du förstår ju vad de säger. Dessutom är det väl träning eller något.
Översättningarna är av så dålig kvalité att man kan tro att en praktikant från mellanstadiet sitter med dem.
Ont: nej vet inte.
snacka om att ni har IG i att använda ett forum.. sen är väl FB kätn för sina pajaser också iofs.