tjulululuh!
idag när jag satt och kollade på Ned's Declassified så fick jag en funderare.. Är Ned's Declassified menat att vara som scrubs? :S Jag menar, skådespelarna har ungefär samma roller.. Helt sjukt! För er som inte sett Ned's Declassified förut eller för er som inte har uppmärksammat detta, kan kolla igenom likheterna även på utseendet hos dessa personer.. Man kan googla för att få upp bilder och jämföra dessa personer. Om du försöker hitta och inte lyckas så kan jag langa upp en pic eller två.
JD (John Dorian) - Ned (Devon Werkheiser)
Elliot (Elliot Reid) - Moze (Lindsey Shaw)
Turk (Christopher Turk) - Cookie (Daniel Curtis Lee)
Vaktmästaren (Neil Flynn) - Gordy (Daran Norris)
Kelso (Robert Kelso) - "Bossen" (Don Creech)
Cox (Perry Cox) - "Elakiningen" (Hamilton Mitchell)
Keith (Keith Dudemeister) - Faymen (Vinicius Machado)
Finns likheter bland dessa mer än utseende. Ned och Cookie är som J.D. och Turk, bästa vänner. Ned och Moze är lika J.D. och Elliot, blir någon gång tillsammans men håller sig hellre till att vara nära vänner med varandra. Vaktmästarna i båda serierna pratar mycket med vardera Ned och J.D. och ger dom tips på hur man ska lösa olika situationer. Kelso och "Bossen" pratar ibland med då återigen J.D. och Ned, och är inte direkt de mest roande att konversera med. Cox och "Elakingen" är även dom väldigt aggressiva när dom ska kommunicera med J.D. och Ned. Dom "sågar" huvudpersonerna och kan komma enstaka ord som är snälla mot dem.
Som jag tidigare nämnde så finns det varierande relationer mellan J.D. och Elliot samt Ned och Moze. Men det finns två till killar som man kan säga är involverade i relatioerna. Keith med Elliot och Faymen med Moze. Dessa två killar har högt intresse för de två brudarna, men brudarna vill slutligen inte lika gott. Keith och Elliot är lik som Faymen och Moze tillsammans ett litet tagg men inser slutligen att det inte funkar.
Likheter finns det men kan det ligga någon tanke med uppbygnaden bakom Scrubs samt Ned's Declassified som ska få dem två att likna varandra i dagsljus?
De skådespelare jag tidigare rabblade upp var inte alla som är delaktiga i vardera serier. Det skulle förmodligen bli för mycket om man tog upp alla, eller?