Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

720p laggar, men funkade förut?

Postat av tomtekocken den 15 Mars 2010, 19:18
11 kommentarer · 199 träffar
Jag fick virus på min laptop för cirkus 2 veckor sen, och KANSKE att 720p började lagga smått innan också, men annars sett alla 720p-filmer utan problem, och nära inpå 1080p-filmer funkade..

Nu funkar det inte ens att se 720p-filmer sen jag gjorde en recovery på datorn, då viruset ej försvann av vanligt antivirusprogram. Recoveryskivorna är gjorda själv och formaterar allt och går tillbaka till grundinställningar som nyfrabrikerad.

Förut såg jag 720p-filmer utan lagg, kunde ha program igång medan och behövde inga särskilda codecs utan spelade på VLC bara.

Nu funkar det plötsligt inte sen recoveryn. Har uppdaterat allt i windows update osv, testat alla möjliga codecs, grafikkortsförbättringar för prestandan.

Hur kan det komma sig?
Hur bär jag mig åt?

Laptopspecifikaton är väl relativt orelevant då den klarat det bra för bara någon/några månader sen.

Problemet uppstår bara ibland, dvs efter jag sett kanske 2 minuter börjar den lagga, då måste jag pausa, spola tllbaka lite/spola fram för att funka igen, sker konstant. Och noterbart är att den inte tar 100 % av CPUn då jag kollat, och laggar till oftast då fläkten på laptopen(antar cpu-fläkten) gasar på rejält.

Har inte damm där.

Så, what's the problem? Oerhört tacksam ifall det funkar //filmfantast!
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..