Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gitarren stämmer om sig!

Postat av Muad'Dib den 7 Januari 2010, 18:57
42 kommentarer · 1 022 träffar
För lite över ett år sen köpte jag en ny gitarr (Ibanez RG320 http://www.music-town.de/shop/ images/artikel/popup/ibanez_rg 320dxfm_am.jpg ) och hade lite problem med att stämma den för den stämde om sig snabbt som fan. Okej, nya strängar, de behöver töjas lite tänkte jag men det tog ett bra jävla tag innan den sluta stämma om sig så undrade om det kanske var nåt knas med stänglåset innan (inte haft whammy på andra gitarrer) så jag drog åt det hårt som fan, men det hjälpte in så mycket.

I all fall, till slut fick jag den att hålla sig till E och jag har inte orkat ändra stämning förrens nu för jag tröttnade och ville lira några megadethlåtar. Stämde ner den ett ½ steg och jag kan nästan höra hur den stämmer om sig till E när jag spelar (går på typ 1 minut). Höll på och meckade ett tag men sa till slut fuckit och stämde tillbaka men det gick ju såklart inte heller för nu vill den vara nånstans mellan E och D#

..l.. gitarren

Nån som har någon idé vad det är som knasar? Har inte haft problem med strängar som stämmer om sig så här mycket tidigare. Jag har heller inte haft stränglås innan men jag drar åt skruvarna hårt som i helvetet så jag kan inte tänka mig att felet ligger där. Skitjobbigt...
Föregående tråd
Nästa tråd

42 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 42 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..