Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vi spelar live på DHw09!

Postat av RaketforskarN den 21 November 2009, 12:11
41 kommentarer · 246 träffar
What's up alla ni som ska på Dreamhack vinter, eventet som lyser upp oss geeks mörka höst/vinter. Nu är det så att jag och mitt band Death rock and halluja (dödsmetall) ska ha en inofficiell spelning under dreamhack, eller det kommer förmodligen bli flera spelningar förutsatt att vi inte blir utslängda.

Kanske ska börja med att dra lite bakgrundshistoria om bandet. För lite drygt tre år sedan skapade jag och de dåvarande bandmedlemmarna en tråd här på fragbite där vi sökte den fjärde och sista bandmedlemmen, en trummis. Efter att tråden varit uppe någon vecka och ca 6 auditions senare hade vi vår kompletterande pusselbit i bandet, trummisen Anton.

http://www.fragbite.se/?thread ID=307350

Efter det så har det varit ett par vilda år för oss, har haft ett par spelningar på privatfester (en del spelningar har varit rena spontanspelningar). Även varit med i några talangtävlingar, dödsmetall festivaler etc. Även om vi inte nailat spelningarna varje gång har vi helt klart nailat varenda efterfest vi varit på.

För att sammanfatta bandet så består vi av:

*Jag| vocals

*Micke | bas

*Dregan | gitarr

*Anton | trummor

Hur som helst så känner vi att bandet är på gränsen att slå igenom och tänkte därför att vi har världens chans att på DH få ut vår musik, vårt budskap osv. Eftersom detta är en inofficiell spelning är den ganska riskabel (ifall vi blir utslängda etc), så därför hoppas vi att så många som möjligt hinner se oss. Så för att dra lite praktiska saker om vår spelning.

*Vi kommer förmodligen hålla till någonstans i B-hallen

*Vår kompis ann-kristin kommer sälja t-shirt, skivor bredvid konserten.

*Efter spelningen kommer det bli fest i vår minibuss utanför. Självklart får alla som var på spelningen komma och festa loss med oss (ni måste vara 18). Det är en dödskalle på bussen samt bandslogon.

Hoppas ni kommer gilla spelningen. Som sagt så är vi påväg att bli riktigt stora så nu har ni chansen att se oss då vi fortfarande är väldigt jordnära. Det enda tråkiga jag bör tillägga är att vår gitarrist Dregan tyvärr blivit utvisad till bosnien, så för er fans som såg fram emot att se just honom beklagar jag. Däremot har vi en ny gitarrist på denna spelning, men då det inte är säkert om han kommer vara kvar i bandet sen så håller jag hans namn hemligt.

Hoppas ni kommer gilla vår spelning och ses där!

----------------------------- ------------------------------ ---

::UPDATE::

Har fått en hel den privata meddelanden av folk som undrar om vi kommer skriva autografer på spelningen. Vi har sagt så här att det kommer förmodligen inte finnas tid att skriva inne på själva DH, däremot lovar vi att signera på efterfesten i minibussen. Ann-kristin kommer även sälja prylar där med.

Dock bör ni komma innan festen spårar om ni vill ha autografer ;)

----------------------------- ------------------------------ ---

::UPDATE 2::

Efter att några få i denna tråd klagat på att materialet som #9 la upp var stulet samt att han hade ostämd gitarr så går jag och bandet ut med att det hela är ett missförstånd. Han råkade ladda upp klippet från en efterfestspelning som inte har något med vår egentliga musik att göra.

Tro mig vi låter sjukt mkt bättre i verkligheten :). Som sagt var det en stor miss av vår nya gitarrist att ens lägga upp det där materialet (han har lite problem med spriten).

Tänkte dra lite mer info om själva spelningen. Vi har kollat in att det förmodligen kommer vara ett eller två bord lediga i B-hallen så för att komma upp på lite höjd och få scenkänsla kommer vi placera gitarristerna på varsina bord, ev vocals, samt placera trummisen framför. Blir något nytt för oss så hoppas ni gillar det :D.

----------------------------- -----------------

/Death rock and halluja

41 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 41 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..