Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Letar efter bra 5.1 headset

Postat av guld1 den 25 September 2009, 17:50
10 kommentarer · 147 träffar
Som tråden säger.

Bakgrunds tjafs.
Hoppa till TL;DR om du inte är taggad på att läsa:)

Jag letar efter ett bra headset/hörlurar som är sköna nog att ha på sig i ett antal timmar och har surround ljud.
Gled tidigare med mina Icemat Siberia som nu efter en två år föll ihop för sista gången.

Var och gled omkring på stan och funderade på att köpa några nya men hade inte orkat ta reda på om jag ville ha något speciellt, var främst ute efter att köpa mig ett nytt exemplar av Siberian.

Gick in i en butik där jag frågade runt lite, fick SteelSeries 5H V2 rekommenderade, killen i kassan sa att det var 5.1 ljud i dem (hoppsan) så jag tänkte att dem tar vi. Sitter ju med ett Creative ljudkort som stödjer 7.1, så är väl lika bra att utnyttja detta.

Fick ju såklart reda på att de inte alls stödjer 5.1 ljud när jag kom hem, och att de framhäver vissa e-sport ljud var inget jag var riktigt nöjd över, hur bra det än lät när man läste det.
Föredrar kvalité på ljudet framför att förhöja mina usla CS skills!

Har nu insett mitt misstag att detta inte är lurarna för mig, och ska kasta in dem och köpa mig något nytt.

TL;DR:

Nu till det relevanta.

Letar ju som sagt efter ett headset/par hörlurar med bra surround ljud som funkar bra både till spel, film och musik. Behöver inte alls vara något gaming inriktat tjafs.
Klarar mig rentuav utan någon tillhörande mikrofon. Kan glida med min Siberia mik vid behov:)

Komfort är ett stort + då jag kan sitta i någon timme vid datorn för att sedan vandra runt med mp3 eller koppla in skiten i TVn efteråt, så det blir ett tag med dem på.

Priset bör helst inte gå långt över 1,000kr om det är möjligt att få ett dugligt par för det priset. 1,500kr är väl så högt jag kan gå utan att det ska göra alltför ont i kontot.

Mitt ljudkort är ett "Creative SB Audigy 2 ZS" om jag inte misstagit mig helt.

Är det någon som har något/några bra förslag till mitt behov?

Tack på förhand
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..