1
Sectumsempra - häftig trollformel?
Postat av Fisk e fan gott den 28 Juli 2009, 22:11
10 kommentarer · 238 träffar
Tjenare alla hormonstinna tonårspojkar!
Visst är det väl inte bara jag som är oerhört fascinerad utav vår allas käre superhjälte Harry Potter?
Tänkte väl det.
För er som sett den senaste filmen, scrolla ned.
För er som INTE sett den senaste filmen, byt forumtråd.
* Spoilervarning *
Hej igen, alla som läst Harry potter #6 - Halvblodsprinsen!
Jag blev obeskrivligt överväldigad av den nya trollformeln Sectumsempra. I scenen där HP och Draco Malfoy duellerar används just Sectumsempra och Draco blir allvarligt skadad genom diverse hål i kroppen(?) eller liknande.
Vad gör den egentligen?
Skjuter den pistolskott eller glassplitter eller bara någon övernaturlig form utav magisk energi?
Väldigt tacksam för svar!!!! Diskutera gärna även om ni anser att de 3 förbjuda svartkonst-magierna bör vara förbjudna!
Jag anser INTE att de bör vara det. Riktigt orättvist att Aurorer och fenixordermedlemmar endast "får" göra Stupify(lamslå)..
Debatt!
Visst är det väl inte bara jag som är oerhört fascinerad utav vår allas käre superhjälte Harry Potter?
Tänkte väl det.
För er som sett den senaste filmen, scrolla ned.
För er som INTE sett den senaste filmen, byt forumtråd.
* Spoilervarning *
Hej igen, alla som läst Harry potter #6 - Halvblodsprinsen!
Jag blev obeskrivligt överväldigad av den nya trollformeln Sectumsempra. I scenen där HP och Draco Malfoy duellerar används just Sectumsempra och Draco blir allvarligt skadad genom diverse hål i kroppen(?) eller liknande.
Vad gör den egentligen?
Skjuter den pistolskott eller glassplitter eller bara någon övernaturlig form utav magisk energi?
Väldigt tacksam för svar!!!! Diskutera gärna även om ni anser att de 3 förbjuda svartkonst-magierna bör vara förbjudna!
Jag anser INTE att de bör vara det. Riktigt orättvist att Aurorer och fenixordermedlemmar endast "får" göra Stupify(lamslå)..
Debatt!
Bör aurorer få göra de tre förbjudna besvärjelserna?
11 personer har röstat