Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dator > Tv = problem

Postat av plee- den 23 Juli 2009, 21:21
2 kommentarer · 227 träffar
Hej gott folk!

Nu är det så att min kompis kom på den briljanta idén att använda kabeln jag har mellan min stationära dator till tv'n från laptopen till tv'n istället. Jag har inte tänkt på detta förut då jag inte använt skiten på ca 1 år :P

Iallafall, allting ser ut att funka fint när man kopplar in, går att skicka över program dit man vill, ljudet funkar fint, inget svartvit eller så.

Men när man drar igång en film på laptopen så är det 1 fps, och drar man över den till tv'n så fryser bilden fast på filmen. Kopplar man bort datorn och sätter igång filmen så rullar den på finfint i 25 fps. Jag har försökt att dra igång filmen, sen koppla in kablarna, men fryser direkt som laptopen känner av tv'n.

Jag har dock inte en aning om vad dessa kablar kallas, om dom håller måttet, men jag köpte dom för ca 2 år sedan, 5 meter långa, 1 för ljud, 1 för bild. Kan även tillägga att mellan kabeln och laptopen har jag en "adapter" som ser ut som såhär: http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Snapshot@2009_0723_211655. JPG

Någon som vet vad felet till 1 fps/fryst bild kan vara? Fel på drivrutiner? Fel på kabel? Datorn orkar inte med tv'n?

Vore väldigt tacksam för seriösa svar =)
Föregående tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..