Tjenare, jag har lite att säga här om fildelning och så.
nu på Dreamhack samlades en hel publik och buade åt Henrik Pontén, för att han är någon som vågar stå för hur det ska vara!
Japp, det är fel att fildela, jag säger inte att jag aldrig gjort det, men det är fel. Det är inte okej nu, bara för att folk har gjort det länge. Klart dom som gjort sakerna ska ha betalt, tänk om du själv gjort ett spel som du tänkte tjäna lite på, så snor någon det och du får ingenting, det är inte roligt. men bara för att folk har fildelat länge och mycket, och att det är många, så betyder det inte att det är okej.
sen att Henrik Pontén faktiskt jobbar för att dom ska få pengar för sina saker. Får dom som säljer bröd pengar för brödet så ska fan dom som gör film ha pengar för filmen, så är det.
Men nu kommer det komma massa kommentarer som "jävla idiot" och så vidare bara för att jag vågar säga detta. Dessa bryr jag mig inte om. Jag gillar att spela, och att lyssna på musik, det gör bara mer att jag tycker dom ska få betalt för att dom gör ett sånt bra jobb.
som på frågorna på Dreamhack nu då, en kille säger "du vill förstöra det alla vi byggt upp". DET ÄR FORTFARANDE OLAGLIGT!.
Jag skriver inte särskilt bra, och det är på alldeles fel forum för detta, men snälla förstå att det inte är fildelarna som har rätt!. Detta slutar i att vissa kanske slutar göra spel och film.
Ursäktar för eventuella stavfel och sånt.
mvh snelhestebest.
-------------------------
Diskussion: vad tycker du om fildelning och antipiratpartiet?
Som du skriver det låter det mer som om du bryr dig om företagets ekonomi mer än kvalitén på minnena ;)
skit i vilket företag som gör dom! bara at köpa nått med bra garanti ;) (om du nu inte är petig)
Du har säkert en massa JL tröjjor också! ;(