Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Idol audition 2009

Postat av gitR den 22 Mars 2009, 20:13
21 kommentarer · 202 träffar
God kväll du fagra fragbiteforum.

Den 28 mars rivstartar auditionturnén till Idol i Göteborg, för att sedan komma hit till mig i Stockholm den 25 april. Jag blott 16 år har tillsammans med lite kompisar funderat på att göra varsin audition.

Jag känner att jag har rösten (tror jag) och känslan för att kunna gå vidare, efter att ha sett de olika auditionerna från tidigare år. Dock vet jag inte hur det är att stå där, förmodligen nervös så in i bänken, för att sedan försöka sjunga.

Har nu lite frågor till er på forumet.

Den största frågan är, vilken typ av låt ska man sjunga? Ballad? Jag har inte den blekaste. Spelar det någon roll?

Ge gärna bra och seriösa exempel.

Frågor

1. Någon av er som har ansökt till Idol? Hur gick det?

2. Är jag för ung? Menar inte enligt reglerna, utan mer om jag ses som liten etc.

Kommer förmodligen edit med andra frågor.

Edit: Hade tänkt att lägga upp en låt där jag sjunger, så ni vet hurdan min röst är. Kanske lättare för er att avgöra då. Ska försöka ordna detta.

Det kommer ett smakprov på http://www.youtube.com/watch?v =tZ_GIZmPdOQ

tja, gitR här.

Har du gjort en audition till Idol?

22 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar