Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Har både tankat de senaste, näst och näst näst senaste drivrutinera till grafikkortet (SAPPHIRE X1950 XT - 256MB), men det är samma problem med varje drivrutin, så jag vet inte vad det kan bero på.
Det orsakar ju inga problem direkt, men det är ganska jobbigt att lyssna på skiten när den stegrar upp och ner i varv hela tiden.
#2 Vet du exakt vad som går upp i varv i datorn, det kan underlätta stort att veta det. Öppna locket på sidan och starta CS, kolla vilka fläktar som varvar upp.
Sen kan du kolla datorn med programmet "Everest", för att få veta alla temperaturer. Återkom med några värden så får vi se vad vi har att jobba med.
Du kan även ha drivrutinerna lagda på varandra, vilket inte är bra. Avinstallera drivrutinerna, kör programmet "Driversweeper" och starta sedan om datorn. Installera drivrutinerna igen.
Det lät som som grafikkortsfläkten eller huvudfläkten (den där stora saken som sitter längst bak). Hör så fruktansvärt jävla illa, sen skar jag mig på en utav fläktjävlarna också. xD Men jag skulle tippa på grafikkortsfläkten.
Installer ade även en äldre drivrutin till grafikkortet och nu går datorn inte upp i varv lika mycket verkar det som. Jävla skumt det där.
Everest begrep jag mig inte på. Är nog lite för trött för att pilla med sånt just nu. :P
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Rensa datorn på damm också, det kan vara så att en fläkt inte fungerar som den ska.
Det orsakar ju inga problem direkt, men det är ganska jobbigt att lyssna på skiten när den stegrar upp och ner i varv hela tiden.
Sen kan du kolla datorn med programmet "Everest", för att få veta alla temperaturer. Återkom med några värden så får vi se vad vi har att jobba med.
Du kan även ha drivrutinerna lagda på varandra, vilket inte är bra. Avinstallera drivrutinerna, kör programmet "Driversweeper" och starta sedan om datorn. Installera drivrutinerna igen.
http://www.guru3d.com/category /driversweeper /
Installer ade även en äldre drivrutin till grafikkortet och nu går datorn inte upp i varv lika mycket verkar det som. Jävla skumt det där.
Everest begrep jag mig inte på. Är nog lite för trött för att pilla med sånt just nu. :P
Edit: Nu började skiten igen...