1
Vill börja prodda electro, tips!
Postat av nbz den 1 Januari 2009, 16:51
4 kommentarer · 88 träffar
Vill försöka mig på att prodda några sköna instrumentaler. Vill mer än gärna ha så många tips ni bara orkar.
Vad kännertecknar electro?
Vilket tempo bör man satsa på, strukturer osv?
Tipsa på massa bra synthar. Detaljer ja allt ni orkar bara.
Det jag vill efterlikna är artister som
Justice
Kavinsky
oizo
Kap10kurt
daft punk
osv osv osv. Ni vet kanske t.om vad dessa jag nämde själva har för synthar/kloner osv vem vet.
Har testat vst:s som "pro53" och den här minimoog klonen (kmr inte ihog exakt vad den heter)
Samt roland kitet 808... är nöjd med dom soundsen... men vill ha mer tips som sagt. Är helt inne på det här lite med retroaktiga stilen.
Ni kanske tycker detta låter fjantigt, och att jag bara tror det är att "trycka" på en knapp. Men det är verkligen inte så!
Har hållt på i kanske 6 månader och vet mycket väl vad det handlar om. Bara det att jag kört fast skulle man kunna kalla det.
Tack på förhand!
Vad kännertecknar electro?
Vilket tempo bör man satsa på, strukturer osv?
Tipsa på massa bra synthar. Detaljer ja allt ni orkar bara.
Det jag vill efterlikna är artister som
Justice
Kavinsky
oizo
Kap10kurt
daft punk
osv osv osv. Ni vet kanske t.om vad dessa jag nämde själva har för synthar/kloner osv vem vet.
Har testat vst:s som "pro53" och den här minimoog klonen (kmr inte ihog exakt vad den heter)
Samt roland kitet 808... är nöjd med dom soundsen... men vill ha mer tips som sagt. Är helt inne på det här lite med retroaktiga stilen.
Ni kanske tycker detta låter fjantigt, och att jag bara tror det är att "trycka" på en knapp. Men det är verkligen inte så!
Har hållt på i kanske 6 månader och vet mycket väl vad det handlar om. Bara det att jag kört fast skulle man kunna kalla det.
Tack på förhand!