Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

In Flames goes Tokio Hotel

Postat av najsmotor den 26 Augusti 2008, 18:01
315 kommentarer · 105 träffar
Är det bara jag som tycker att In Flames har spårat ur helt?

Vi kan ju börja med deras nya hemsida. En riktig "I wanna be cool rockstar-sida" precis som Tokio Hotel har. Svarta färger, "coola" monstergubbar etc. Så j*kla TOY helt enkelt.

Vi släpper detta och går vidare och jämför deras crowds. Vad hittar vi där? Ett gäng villsna fjortisemos som i själva verket tror att de sticker ut. In Flames brukade ju ha en riktigt skön crowd, men på de senaste spelningarna har endast fjortisar dykt upp, precis som på Tokio Hotels spelningar.

Om vi jämför deras kändisskap istället då. Vad ser vi för likhet där? Jo, båda banden är mycket kända i sina respektive hemland men har på senare tid blivit kända internationelt. Varför denna likhet? Det måste bero på alla fjortisar som sprider banden på sina facebooks eller liknande, samt skickar vidare till sina inet-emo-friends..

Hur ser bandmedlemmarna ut för övrigt? Säger dreadlocks er något? Jo, det kan man självklart hitta hos båda banden. Kollar man efter lite till hittar man även dendär tråkiga långhåriga "wannabe hardrock i dont care about my look-frillan" Går vi sedan vidare till bandens respektive trummisar hittar vi hos båda dendär kortklippta wax-frisyren som säkert går hem hos deras fjortiscrowd.

Om vi släpper allt detta och går vidare till det som igentigen betyder något. Jag talar självklart om musiken. Och visst närmar de sig varandra musikaliskt också. Skulle inte förvåna mig om In Flames nästa skiva innehåller en platta emolåtar och att Anders lägger ner growlet och endast sjunger skönsång, så som deras kanske blivande turnépolare Tokio Hotel gör.

Blir helt klart less på detta och frågar er om ni tycker likadant.

Gör ni det? Tyck till här och disskutera andra orsaker till att detta skett.

/najsmotor
Föregående tråd
Nästa tråd

315 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 315 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..