Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sluta Gnäll På Les Seules!

Postat av VemFanBryrSig den 26 Maj 2008, 18:46
39 kommentarer · 141 träffar
I dessa tider drar "Play Us" igång på MTV. Det tycker jag är stort för eSporten i Sverige. Det tycker väldigt få andra.

Varför är det så? Självklart ska inte tjejerna säga att de är bäst av alla - de är inte ens rankade etta bland tjejlagen(tvåa). Men vad spelar det för roll? Se det ur det längre perspektivet, de skapar ett forum för spel i mainstream media. Var tittar många unga tjejer? MTV.

Det är jättemodigt att satsa helhjärtat på en hobby som de gör, framförallt när prissummorna är så mycket skralare än killgaming och i ett land som verkligen vill se dem misslyckas.

Jag har inte följt Les Seules särskilt väl, men jag blir förvånad över allt hat och alla kommentarer ni sprider runt er, "nedknarkade horor, uppmärksamhetsluder" osv.

De gör väl, de skapar en acceptans. Vem vet, kanske blir er nästa flickvän mer tillmötesgående åt erat spelande efter att han sett/hört talas om dem?

Vissa säger att de inte ger en realistisk bild av gaming, visst gör de inte det. Men hur bra säljer det med en serie där man sitter i en svettig, trång lokal över en helg hela dagen och äter chips i sina kalsonger? Man måste anpassa efter TV. Les Seules gör reklam för en kulturform och en sport som inte ens utövarna vågar tro på. De gör helt rätt.

Stöd dem, stöd eSporten och väx upp för fan.

Svara seriöst. Är du för eller emot Les Seules? (Motivera svaret i tråden)

123 personer har röstat

39 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 39 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..