Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Karaoke

Postat av υRT den 17 Februari 2008, 18:00
4 kommentarer · 194 träffar
Det hela började väl med att jag satt och installera iTunes, då det slog mig vilket pissprogram det är! Så jag återvände till mitt kära Foobar2000 och laddade hem ett riktigt fint skin/tema, från den kära Lassekongo83 från deviantart. Då möjligheten med lyrics poppade upp och i samma veva gick ju Singing Bee på TV3 (Btw! Riktigt patetisk/pinsam snubbe var med i det senaste avsnittet)!

Jomenvisst! Storyn fortsätter, förfest igår och man bjuder upp till sång när promillehalten stiger! Givetvis vill man visa polarna sin fina equipment!

Nu sitter ni säkert som på nålar och undrar, vad har denna man skapat! Ni behöver inte vänta längre, här har ni ett fint snapshot - http://static.pici.se/pictures /sgIMHtzLh.jpg

Där bilden till vänster är mitt kära skrivbord som visas på min lilla skärm som står på mitt barbord bilden med den hemgjorda "karaoke-maskinen" som lyses upp på min TV! Urtjusigt!

Men nu ska jag komma till sak! När vi höll på och sjunga, så får man ju höra artistens röst, usch! Så jag är ute efter diverse album med ENDAST tromboner och slagspel, vi kan kalla det melodi/instumental, ja ni förstår! Har ni några tips? Det ska givetvis vara låtar som man känner igen!

Man kan ju använda sig utav "Channel Converter" i Sony SoundForge och välja "Vocal Cut", men då blir låtarna rätt klena, låter rätt konstigt! Någon som kan tipsa till någon effekt/verktyg som kan åtgärda så låtarna ljuder bättre?

En annan fråga! Mikrofon?! Är denna något att ha - http://www.webhallen.com/prod. php?id=54430 - eller har ni några andra tips? Antar att det bara är att koppla in i ens 7.1 förstärkare och börja agera röstdrottning?!
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..