×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hiphop - De tondövas musik?

Postat av bogeyman! den 7 November 2007, 12:17
404 kommentarer · 585 träffar
Jag har funderat på en sak rätt länge nu, och det har med den avskyvärda "musiken" hip hop att göra. Varför är majoriteten av detta underliga följeslag svarta tex? Och hur kommer det sig att det är så populärt med skiten nuförtiden? Det är befogade frågor som vi ska titta lite närmare på idag.


Riktig bra musik är sällsynt enligt mig, för bra musiker växer knappast på träd. De flesta människor är omusikaliska av sig, vissa rent av korkade. De är tondöva, saknar taktkänsla över huvudtaget och dras till Mainstream för att de inte kan utveckla sin egen smak eftersom att de är omusikaliska.

Då finns det en musikstil som kallas (tror jag) hip hop, där man ska ha dyra smycken, överdrivet långa halsband, minst en ring på varje finger, guldig tandställning och såklart olidligt säckiga byxor och kläder (jag vet, det är skrattretande).


Hur är själva musiken då? Jo det är oftast någon tondöv tjockis som "rappar", dvs babblar/pratar/spottar ut en massa meningslös dynga med många svordomar (i brist på bättre text). Och instrument då? Det kan väl hända att de tar med några datorgjorda ljud och lite trummor med exakt samma beat i 3 minuter. Vem vill köpa sådan skit kan man ju undra. De tondöva, taktlösa nollorna såklart. De som följer mainstream med både det ena och det andra. De som inte har något omdöme eller egen förmåga att skilja bra musik från dålig. Jag förstår att människor har olika musiksmak, men de som lyssnar på hip hop kan man ju knappast ta seriöst.

Sedan laddar de säkert ned skiten med hjälp av fildelning också, för att slippa ta ansvar och betala för sig. Detta visar ju bara att de inte respekterar eller bryr sig om bandet överhuvudtaget.


Sedan är det lite underligt att alla dessa hip hopare ska vara feta. Då menar jag riktigt korpulenta. Visst, de flesta populära artister inom genren är förmodligen amerikanska, och dessa människor är ju inte blyga med att äta om man säger så. Men försöker de dölja sina äckliga kroppar med de säckiga kläderna eller har de lika dålig smak vad det gäller kläder som musik?


Hip hopare är som apor. De gillar sådant som blänker och de har precis samma rörelsemönster vilket är att stå och gunga fram och tillbaka och svinga ut och in med händerna och armarna i brist på riktig danstalang.





–––––––––-HAR JAG NÅGONSTANS SKRIVIT ATT JAG LYSSNAR PÅ ROCK/METAL WHATEVER? ÄR NI BÅDE TONDÖVA OCH FÖR DUMMA I HUVUDET FÖR ATT LÄSA TEXTEN?–––––––––

FTWR är bäst?

104 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

404 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 404 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..