Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Paulie A&B on EDM (året som har gått)

Postat av Paulie AB den 23 Oktober 2007, 22:56
4 kommentarer · 129 träffar
Alla fan-boys kan byta tråd direkt. De andra som vill läsa lite om förändringar (och vad jag tycker) inom trance / (house)-branchen kan lika bra stanna kvar och glo igenom.

Året 2007 har varit en ok för de flesta producers / DJs. Naturligtvis har några haft mer succé än andra medans mer old-school börjar tappa mark (återkommer till detta senare).

Sämsta producers / DJs 2007 (personliga åsikter)

#1) Tiësto. Ibland behöver man undrar vad fan han håller på med. Efter att ha släppt sin relativ trance-saknande "Elements of Life" så kommer han med "In Search of Sunrise: Ibiza" som måste vara det sämsta skitet jag har hört på länge. Medelmåttlig house och tråkiga tunes som hade ingen balearisk känsla. Ibiza står för en sak som tycks Tiesto ha missat. Addera till detta hans "Elements of Life" tour där han mixar halv-ambienta / ibiza trance låtar i så låg BPM att inte ens min mormor skulle kunna dansa och du har svaret till varför Tiestå degraderas från bästa DJn i världen till fjärde plats.

Som jag vet, kommer jag o ha några som kommer att hoppa på mig med "tiesto er best stfu", därför beslöt jag o dela med mig en liten research jag har gjort. "Traffic" från 2003 vs "Traffic" från 2007.

http://rapidshare.com/files/64 688868/Tiesto_Traffic_2003__Ga tecrasher__vs._Tiesto_Traffic_ 2007__Washington_DC_.mp3.html

#2) Marcus Schössow. Efter hans remix av den kända house låten "Umbrella" började jag få lite respekt för denna unga svenska producern. Tyvärr detta förändrades efter ett par låtar, då det verkar som vår käre Schössow alltid har samma monotona beat i både sina remixes och producers. Hans (antagligen) störrsta produktion detta år "Mr. White" var en ok låt, trots med element som inte tillhörde i genrén. Enlig mig bör inte "Why won't you give me c*ck" tillhöra i en houselåt.

Mest imponerande 2007 (personlig åsikt)

#1) Eric Prydz. Vår egna Pryda har haft ett fantastisk år. Bra house låtar, bra remixes och bra sets (enlig de som flesta som har hört honom live) ger honom en välförtjänt preliminär rank 12 på DJ listan.

#2) John O'Callaghan, en relativt ny producer har varit upptagen med att producera och remixa otroliga bra tracks. Stor variation och väldig bra och "personliga" produktioner "Cartel pres. Moments" och hans remix av "Talla 2XLC - In Between" är verkligen någonting o lyssna på.

Labels och deras releases:

ARMADA (Armin van Buuren) har haft ett sjuk år. Många releases, många med otrolig succé. Här ibland räknas:

Arctic Quest - Strings & Guitars
Markus Schulz - Daydream
Markus Schulz feat. Chakra - I Am
Perpetuous Dreamer - Sound of Goodbye (Simon & Shaker remix).
Sunloungers - Another day on the terrace

Fortsätt så.

BLACKHOLE RECORDINGS (Tiesto)

Ett relativt bra åt (inte lika bra som Armadas imo) har också rådit hos Blackhole Recordings. Lägg till ett stort antal projekt som är på gång så håller de sig rätt så balancerad efter 10 år.

Cosmic Gate - Back2Back3 (Release date: 26-10-2007)
Mark Norman - Niagra
Deadmau5 - Arguru
Jedidja - Dancing Water

INTUITION RECORDINGS (Menno de Jong)

Dessa grabbar har också haft ett bra år. Trots att det blev lite fattig med releases kompenserade de genom alla sina events & radioshow som de pumpar årligen. Trots allt skulle vi vilja se lite mer material, grabbar.

Orkar inte skriva mer. Säg vad ni tycker också, på ett artigt sätt inga flames eller dylikt skit.

Tack för mig.

Paulie A&B
Föregående tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..