1
Machinae Supremacy
Postat av Bocom den 1 Oktober 2007, 08:59
7 kommentarer · 334 träffar
Ett astufft, svensk SID-Metal band från Luleå. :)
SID är ljudchippet i datorn Commodore 64, som ger ifrån sig sköna retro ljud. ;)
De har gjort 2 studio album, gjorda hemma i deras egna lägenhet. ;)
De har även gjort soundtracket till ett spel som heter Jets'N'Guns.
Det tredje studio albumet är på väg, och kommer ganska tidigt nästa år.
De har även gjort covers på spel, anime, och andra musiker, för att ta ett exempel från varje kategori:
Bubble Bobble och Metroid Prime
Serial Experiments Lain (Bara en så vitt jag kommer ihåg. ._.)
Freestyler och I turn to you ( ! ;) )
De är inte emot piratkopiering, för de blev stora genom att lägga ut sina låtar på internet. Nu är de ganska kända på internet, så det skulle inte förvåna mig ifall folk här redan hört dem.
Förhoppningsvis kommer deras video på en av deras nyaste låtar IDAG. Det är förväntat att den kommer idag. Vi fans har väntat i 2-3 månader på grund av att filmens redigerare har prioriterat andra saker. -.-
Här är deras hemsida:
http://www.machinaesupremacy.c om
SID är ljudchippet i datorn Commodore 64, som ger ifrån sig sköna retro ljud. ;)
De har gjort 2 studio album, gjorda hemma i deras egna lägenhet. ;)
De har även gjort soundtracket till ett spel som heter Jets'N'Guns.
Det tredje studio albumet är på väg, och kommer ganska tidigt nästa år.
De har även gjort covers på spel, anime, och andra musiker, för att ta ett exempel från varje kategori:
Bubble Bobble och Metroid Prime
Serial Experiments Lain (Bara en så vitt jag kommer ihåg. ._.)
Freestyler och I turn to you ( ! ;) )
De är inte emot piratkopiering, för de blev stora genom att lägga ut sina låtar på internet. Nu är de ganska kända på internet, så det skulle inte förvåna mig ifall folk här redan hört dem.
Förhoppningsvis kommer deras video på en av deras nyaste låtar IDAG. Det är förväntat att den kommer idag. Vi fans har väntat i 2-3 månader på grund av att filmens redigerare har prioriterat andra saker. -.-
Här är deras hemsida:
http://www.machinaesupremacy.c om