Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rocken kanske har en chans?

Postat av fenneh den 19 September 2007, 09:51
53 kommentarer · 312 träffar
Tjo.

Nu sitter jag här halv tio på morgonen, trött och irriterad på min dryga brorsa som väckte mig.

Nu vet ni det.

However så skulle jag bara vilja skriva lite om, precis som topicen säger, rocken och att den KANSKE har en chans att överleva.

Idag så är i stort sett hela världen torterad av all jävla mainstreammusik där allting låter likadant. Om jag börjar i Sverige, här har vi Danny, Måns och allt vafan dom heter. Allt låter ju förfan likadant? Inte nog med det så kör 90% av alla artister playback på scenen, och hur jävla kul är det?

Let's go back in time, till 80-talet rättare sagt.

Åren då Toto, Journey, Queen, Kiss, Michael Jackson, George Michael, Cindy Lauper, Madonna och en jävla massa artister regerade världen.

Hur var musiken här? Jo, mycket mer blandad, mycket mer känsla, jävla mycket ösigare och bättre på alla vis. Grejen då var att man var tvungen att kämpa JÄVLIGT HÅRT för att bli något. TJA BASSHUNTER, killen som slängde ihop Boten Anna och slog genom internet genom att folk laddade ner den.. Visst, oddsen för att det händer kanske är små men det var ännu mindre odds att bli stor förr.

Då jävlar fick man kämpa rejält hårt, vem som helst kunde inte sätta sig vid en dator och knåpa ihop nå jävla skrammel som massa fjortisar nappar på. Då var det radio, plattor och livespelningar som gällde för att slå, och det var ju absolut inte det lättaste.

Musiken var så jävla mycket mer förut, och då var utséendet jävligt viktigt också (visserligen är det så idag också, men idag ser alla artister likadan ut ändå så), man var tvungen att ha en egen stil. Det går ju knappast att jämföra Freddie Mercury med Bruce Springsteen, samma genre, helt olika kläder och stilar. På tal om det så var ju stilarna och kläderna/frisyrerna och hela paketet 100ggr grymmare på den tiden.

Givetvis fanns det artister som hade likadana scenstilar eller liknande, men de flesta kan man inte ens jämföra med varandra för att dom var så olika.

Visst fan ska folk få lyssna på vad dom vill idag, absolut, MEN musiken är inte alls likadan förut, det är mycket lättare att bli känd idag behöver man inte ens fatta vad en skala är för att kunna göra något. Allt man behöver göra är att kanske tanka nåt beat och om man kan så lägger man till nåt själv, sedan finns det program som Autotune som får dig att sjunga som en gud när du i själva verket låter totalt förjävligt.

MEN! 80-talsrocken och allt kanske faktiskt har en chans att överleva? Fler och fler lyssnar på sånt, jag har tjejkompisar (och framför allt min tjej) som diggar Queen och sånt. Massa killkompisar som lyssnar på Kiss, Queen, Toto osv. Visst, det kanske är i MIN kompisskara men man märker ju i stort sett överallt att folk faktiskt gillar "gammal" musik. Massa lokala band kör ju covers på gamla låtar, likadant kända band också.

Sen har vi alla jävla kvinnliga artister, alla låter tammefan likadant, alla har samma scenstil och hela paketet. Alla ser ut som kopior av varandra. Jag fattar verkligen inte hur musiken kan ha spårat ut så jävla mycket.

Sen ska vi vara otroligt glada över att band som U2, Kiss osv och artister som Michael Jackson och Bruce Springsteen m.fl faktiskt håller på fortfarande idag (om dom är sämre eller bättre kvittar, men dom håller ju fortfarande på och det är ju jävligt uppskattat iaf). Sen har vi ju Europe som verkar grymt uppskattade här i Sverige, det var fullsatt två dagar i rad på deras konserter på Dalhalla och believe it or not, men det var jäävligt många 15-18 åringar där.

Musiken idag är så otroligt jävla lam, det håller nog dom flesta med om.

Kommer säkert editera tråden vartefter.

Det finns så jävla mycket jag vill säga men inte kan komma fram till, så jävla svårt att beskriva allt men ni lär ju fatta (förhoppningsvis).

Ah, precis som #4 säger. RixFM och Idolskiten är ett jävla helvete. Om jag ska vara ärlig är det nog jävligt mycket tackvare RixFM att musik-Sverige ser ut som det gör idag.

Och hörrni, ni behöver absolut inte svara om ni inte har något vettigt att säga. TJA!

Justja, SE FÖRFAN TILL ATT REVIVA ROCKEN!
Föregående tråd
Nästa tråd

53 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 53 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..