Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Trancetråden

Postat av Velocity den 24 Juli 2007, 04:40
76 kommentarer · 258 träffar
Detta är tråden för alla vi som tycker om Trance. Tråden ska gå ut på att ni postar de låtar ni tycker om, och de låtar som jag tycker om uppdaterar jag i tråden. Ni kan även skriva om de evenemang ni varit på och hur det var, varför det var just så etc.

Ah, det är väl bara börja skriva så fingrarna glöder.

Siberian Sun - Frostbite (Orginal Mix)

Vilken härlig låt! Kom ut 2004 I think. Riktigt bra är den iaf. Får en känsla av att jag just vunnit nånting stort varje gång jag hör denna låten. Mainmelodin bestor inte av inte massa olika noter, utan mer feta pads som är kompat tillsammans med en härdlig tiestoaktig synt.

Slyder - Neo (The One)

Väldigt okänd låt men ändå med i GTA III , blir riktigt glad när jag hör denna låten, kanske just för att melodin är riktigt bra med. 2001 släpptes denna låten. Däremot så existerar Slyder tyvärr inte längre då dom blev ett slags electropunk-band, vad vet jag, men det är synd att dom släppte trancen, kunde blivit feta. Dom släppte även, innan Neo, låten Score vilket med är riktigt fet.

Super8 Vs DJ Tab - Helsinki Scorchin’ (Alex M.O.R.P.H. Remix)

Ojojoj vilken låt! Redan första gången jag hörde den kände jag att denna var grym. Också en väldigt glad låt med ett väldigt fett ljud. Den här dunkar på riktigt bra samtidigt som den leverar storslagen trance. Har inte hört orginalet, tvivlar även på att den skulle vara bättre. 2006 släpptes denna btw.

Falkon & Fairlite - Moonfish (Peter Dafnous Remix)

Denna är speciell och det krävdes 2-4 omlyssningar för att jag skulle inse om den var bra eller inte. Och givetvis insåg jag att den var bra annars skulle den inte stått med här. Moonfish var ett bra namn på denna låt, lite det man tänker sig. Melodin har också det fenomenet som vissa trancelåtar har att man inte vet om melodin är positiv eller negativ. Den är nått där emellan. 2004 i think?

Gouryella - Alla Låtar.

Dessa har nog de flesta hört och alla 4 låtar är extremt bra. Men om jag skulle ranka dom skulle listan se ut såhär:

1. Tenshi. Extremt mystiskt känsla man får av låten.

2. Gouryella. Deras första låt, skön och glad känsla man får.

3. Ligaya. Denna låten gjordes helt på egen hand av Ferry Corsten då Tiesto lämnade honom, men inte fan brydde sig Ferry Corsten om det ! Låten har den där melodin som man inte vet om den är glad eller inte.

4. Walhalla. Jag vet inte, denna är lite to much of happyness. Tyvärr.

Om ni inte visste var alltså Gouryella ett projekt runt 2001 nångång som bestod av Ferry Corsten och Tiesto, två av världens bästa producers.

System F - Out of the blue.

Detta är en klassiker, legend, the one and only trancesong. Älskar denna låten och kommer alltid att göra. Saknar denna "2000"stilen av trance då den faktiskt var som bäst. System F = Ferry Corsten. Låten får mig att tänka tillbaks på hur livet har varit, hur livet är och vad som är bra med livet. Denna vill jag ha på vinyl även fast jag inte har vinylspelare.

System F + Armin Van Buuren - Exhale

En av de låtarna som fick mig att börja lyssna på trance. Tror jag

hörde låten på något tecknat internetspel där du fick modda dig egna bil. Och denna låten passar perfekt till det, skulle vilja sitta i en bil och bara köra gärnet tillsammans med den här låten.

DJ Tiesto - Suburban Train

Lungt tijs bästa låt so far. Igentligen så gillar jag inte tiesto så mycket, anser att han är extremt överskattad och det finns producers där ute som förtjänar en högre ranking än honom. Men just DENNA LÅTEN är helt underbar! Har lite av Exhales feeling, att man bara skulle vilja dra gärnet med bilen på en lång raksträcka och i slutet av den sträckan väntar solnedgången. 2001 på denna med.

Airbase - Genie

Airbase! Våran svenska tranceproducer även kallad Jezper, eller han heter Jezper hehe :P Denna låten är ritkigt bra och det hörs tydligt att han vet hur man gör musik, mycket bra användning av syntar, mastering, eq etc. Släpptes 2002 =)

Previews på låtarna, i ordning efter tråden.

http://www.speedyshare.com/877 114435.html

Hardstyletråden:

http://www.fragbite.com/?threa dID=346614

Gillar ni Trance?

84 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

76 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 76 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..