Försöker hitta en trance låt som jag hörde i en lång mix en gång.
Är en karl som upprepar samma text hela tiden, typ "If you don´t like techno, welcome to the house of trance.
Tacksam för svar!
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Jag har inte riktigt orkat läsa igenom alla svar eftersom det finns så många, men utav de få jag läste så framstod det tydligt att folk tycker att rogue inte är en helt gimpad klass, vilket den egentligen är. Detta är inte för att klassen i sig är broken, missförstå mig rätt. Det är för att 4 andra klasser jag kommer till senare är way out of hands.
Rogues i 2v2 bracketen är ett stort skämt jämfört med alla andra klasser, förutom warriors ungefär. Rogues har alltid varit väldigt bra i 2v2, men det fungerar bara inte i Lich King på grund av den EXTREMT låga surviveabilityn man har i jämförelse med andra klasser. De absolut mest representerade klasserna i bracketen är Holy paladiner, Feral druider, Hunters och Death Knights. Jag anser inte mig själv som dålig på att spela rogue, även fast detta är min alt.
Trots detta blir jag totalt facerollad av feral druider, hunters och death knights som man möter i princip absolut minst 70% av alla matcher. När du har turen att inte möta en utav dessa klasser, så möter du ändå ett team som du inte kan facerolla utan du har en ungefär equal vinst chans såvida man inte outskillar motståndarlaget.
När man själv spelar mage så märker man hur gimpad rogue klassen är. Dels för att man 99% har en rogue på sitt lag, och dels för att när man möter rogues (som är en bra 3v3 klass) så kan man oneshotta dom utan några större problem om man får in en cc på motståndarens DPS. Jag kan med en liten lottoburst trycka ut 7000+4000+3000+4000 helt ensam på en rogue, vilket oftast resulterar i en död rogue. [Frostbolt, icelance, engineering trinket, icelance].
Jag tänkte bara ta tillfället i akt att göra en brief jämförning på klassen rogues och klassen Death Knights:
Death knights har:
Plate, riktigt hög survivability
Slowing Effect
30 yards spell med 5000 crits
Immunitet mot spells, samtidigt regenerar man runic power när man blir träffad
Death grip mot kiteande motståndare
Silence
Kick
Self- Heal
Lichborne
Unholy shield
PET, som skadar stört mycket
Stun medan de själv är stunnade, för att stunna rogues när dom lägger cheapshot och få upp lichborne för kidney shot
100% crit ability
Störd AOE skada
Skada genom BOP
Skada medans de är disarmade
Skadan som går genom BOP går även genom all armor
Extra pet [Gargoyle]
Rogues har:
Evasion
Sprint
Cloak of Shadows
Vanish[stealth]
Stuns
Leather, riktigt låg survivability
MS effekt (dispelable)
100% crit ability
Disarm effect
Rätta mig gärna om jag har fel, men ungefär så här ser det ut. Med en vanish som bryter 99% av gångerna så är den knappast relyable heller. Rogues har alltid varit och kommer alltid att vara en stark 3v3 klass, men surviveabilityn måste öka drastiskt om rogues ska fortsätta vara en bra klass. Förr brukade man RMP mot RMP oftast gå på mages, men nu är rogues en sådan enkel klass att döda att får man in sapen på han är han praktiskt taget död om han inte trinketar första cheap shoten.
Skrev detta lite sent, kan ha blivit en del fel men live with it =)
Edit: Armory länk fukkar ur,
Chessiekék @ Shattered Hand
Frageikék @ Shattered Hand
Lirar på Sh Eu, namn duärslutnu.
Körde upp mitt 2v2 lag(Rogue priest) Till #2 highest rp i 2v2Cyclone.
Har dock lagt ner arena nu, hinner inte längre. Och det är inte särskillt roligt. Kör bara casual nu för points. Deathknights har även en stor insats till varför vi la ner. Känns knappast lönt att försöka "outskilla" någon som har clearly bättre klass.
en av de bästa combos jag sett är paladin, warlock, rogue :|
roguen behöver bara stunlocka 1 dps sen har warlocken lyckats dra iväg så pass mycket skada att det är nästan omöjligt att ta igen.
#109 Det är jag medveten om, men folk tar åter och åter upp att RMP är den bästa setupen in game atm. Den är bra, men långt ifrån op. Vilket topp 10/100 bevisar.
#112 "vilken klass är med i RMP? Jo, rogue." No shit sherlock.
Du har postat detta flera gånger nu, inse att alla inte håller med dig. En setup bär inte upp en hel klass. Håller inte heller med om att rmp är den bästa 3v3 setupen.
Rogues är fine. (Lirar sj rogue)
Ele/Enh/SP är verkligen inte fine.
Rogues har lätt för att dra avg hög rating (2k+), dock har jag aldrig mött en Ele/Enh Shammy eller en SP över 2k :)
p.s. ; Ngn som har en bra ShD Rogue PvP film? Pma isf :)
Alla gråter ju för fan om den classen dom själv spelar. Lär er spela istället .. bara för att tex rouges var galet op förr så är dom inte värdelösa för att dom nerfas lite.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Rogues i 2v2 bracketen är ett stort skämt jämfört med alla andra klasser, förutom warriors ungefär. Rogues har alltid varit väldigt bra i 2v2, men det fungerar bara inte i Lich King på grund av den EXTREMT låga surviveabilityn man har i jämförelse med andra klasser. De absolut mest representerade klasserna i bracketen är Holy paladiner, Feral druider, Hunters och Death Knights. Jag anser inte mig själv som dålig på att spela rogue, även fast detta är min alt.
< http://armory.wow-europe.com/c haracter-sheet.xml?r=Shattered +Hand&n=Frageik%C3%A9k> ;
Trots detta blir jag totalt facerollad av feral druider, hunters och death knights som man möter i princip absolut minst 70% av alla matcher. När du har turen att inte möta en utav dessa klasser, så möter du ändå ett team som du inte kan facerolla utan du har en ungefär equal vinst chans såvida man inte outskillar motståndarlaget.
Jag lirar annars mage :
< http://armory.wow-europe.com/c haracter-sheet.xml?r=Shattered +Hand&n=Chessiek%C3%A9k> ;
När man själv spelar mage så märker man hur gimpad rogue klassen är. Dels för att man 99% har en rogue på sitt lag, och dels för att när man möter rogues (som är en bra 3v3 klass) så kan man oneshotta dom utan några större problem om man får in en cc på motståndarens DPS. Jag kan med en liten lottoburst trycka ut 7000+4000+3000+4000 helt ensam på en rogue, vilket oftast resulterar i en död rogue. [Frostbolt, icelance, engineering trinket, icelance].
Jag tänkte bara ta tillfället i akt att göra en brief jämförning på klassen rogues och klassen Death Knights:
Death knights har:
Plate, riktigt hög survivability
Slowing Effect
30 yards spell med 5000 crits
Immunitet mot spells, samtidigt regenerar man runic power när man blir träffad
Death grip mot kiteande motståndare
Silence
Kick
Self- Heal
Lichborne
Unholy shield
PET, som skadar stört mycket
Stun medan de själv är stunnade, för att stunna rogues när dom lägger cheapshot och få upp lichborne för kidney shot
100% crit ability
Störd AOE skada
Skada genom BOP
Skada medans de är disarmade
Skadan som går genom BOP går även genom all armor
Extra pet [Gargoyle]
Rogues har:
Evasion
Sprint
Cloak of Shadows
Vanish[stealth]
Stuns
Leather, riktigt låg survivability
MS effekt (dispelable)
100% crit ability
Disarm effect
Rätta mig gärna om jag har fel, men ungefär så här ser det ut. Med en vanish som bryter 99% av gångerna så är den knappast relyable heller. Rogues har alltid varit och kommer alltid att vara en stark 3v3 klass, men surviveabilityn måste öka drastiskt om rogues ska fortsätta vara en bra klass. Förr brukade man RMP mot RMP oftast gå på mages, men nu är rogues en sådan enkel klass att döda att får man in sapen på han är han praktiskt taget död om han inte trinketar första cheap shoten.
Skrev detta lite sent, kan ha blivit en del fel men live with it =)
Edit: Armory länk fukkar ur,
Chessiekék @ Shattered Hand
Frageikék @ Shattered Hand
Lirar på Sh Eu, namn duärslutnu.
Körde upp mitt 2v2 lag(Rogue priest) Till #2 highest rp i 2v2Cyclone.
Har dock lagt ner arena nu, hinner inte längre. Och det är inte särskillt roligt. Kör bara casual nu för points. Deathknights har även en stor insats till varför vi la ner. Känns knappast lönt att försöka "outskilla" någon som har clearly bättre klass.
Dk dk paladin > Rmp.
Dk paladin > R-p.
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/chrille.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/-trxjeh.JPG
Rip jag och i mina ögon världens bästa disc priest<3.
roguen behöver bara stunlocka 1 dps sen har warlocken lyckats dra iväg så pass mycket skada att det är nästan omöjligt att ta igen.
citerar:
however, the number one team in Europe is RMP. Three of the top ten European teams play rogue/mage/priest, in fact, compared to none on the US realm.
och vilka vann ESL? Jo, RMP. Vilka lag var i finalen? Jo RMP vs RMP.
vilken klass är med i RMP? Jo, rogue.
Du har postat detta flera gånger nu, inse att alla inte håller med dig. En setup bär inte upp en hel klass. Håller inte heller med om att rmp är den bästa 3v3 setupen.
#114, ja det är för att folk inte förstår, ni sitter där och klagar på dks, prova spela en healer sen möta en bra rmp, sen sancka.
det handlar inte om att hålla med eller inte, vad jag visar är fakta.
Ele/Enh/SP är verkligen inte fine.
Rogues har lätt för att dra avg hög rating (2k+), dock har jag aldrig mött en Ele/Enh Shammy eller en SP över 2k :)
p.s. ; Ngn som har en bra ShD Rogue PvP film? Pma isf :)
Inte för att vara elak, men 2150 rating är inte näst högsta RP :-P
http://www.sk-gaming.com/arena /team/2/all/all/3/all/all/rogu e/priest ////
:<
kör destrolock,frostmage.. uppe i snart 2k
sluta griiiiiiiiiiiiina
Sap pala > all out pet > traina paladin.
När jag spelade tog vi nästan alla DK / Paladins vi stötte på, och då spelade vi på ~2300 rating.
Men en skillad Paladin / Survhunter.... det gick inte
FINE om ni nerfar/removar dks/hpalas/survhunters etc :)
Disc funkar bra om du är priest, Resto om du är shaman, Muti eller Shadowdance om du är rogue.