Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sagan om ringen!

Postat av diinex den 10 Mars 2007, 19:55
9 kommentarer · 423 träffar
Tjenare fraggbajjt..

Det slog mig precis en tanke då jag såg någonting om Sagan om ringen, jag antar att ni sett/hört om filmerna. Många har säkerligen spelat spelet, men det är oviktigt i just detta sammanhang.

Jo, nu till tanken. När jag p0rnsurfade lite såg jag en banner om just Sagan om ringen, och den fick mig att tänka.

Själva Sagan om ringen filmen är ju egentligen inte bra. Utan det är ju bara Gandalf som räddar blaskan.
Liksom, vem gillar inte en snäll gubbe med vitt hår och vitt skägg, samt en stav? Han påminner ju om tomten, fast med mindre buk och med mindre renar. Gandalfs 'renar' är ju trots allt dvärgar.

Nu till diskussionen:

Enligt mitt tycke räddar Gandalf upp hela filmen. Visst, gillar man krig och våld i största allmänhet så kanske filmen faller i smaken.
Men för oss som hatar krig, som hatar blod, som hatar mord och allt i dess like. Vad är det som gör filmen bra?
Är det någon skådespelare? Är det någon speciell handling? Ja, just vad är det som gör filmen bra?

Tycker du inte att filmen är bra, skriv då varför filmen är dålig.
Tycker du att jag är dålig, skriv även då varför.

Nu till min nästa funderare:

Detta satt jag och funderade på för några dagar sedan - Lördagsgodis.

Är det bra att barn får godis endast vissa dagar? Med tanke på fetma och sådana saker. Har själv väldigt många vänner som lider av fetma (inte jag dock, så skriv inget om det) de har fuskat med lördagsgodiset och blivit godisberoende. När de sen fick åldern att köpa eget godis, blev det helt enkelt bara för mycket.

Direkt när barnbidraget kom köpte de upp det på godiset, istället för kläder eller att ge det till mig.

Nu till den stora diskussionen: Är lördagsgodis bra för barn? Fick ni lördagsgodis när ni var små? Eller hade ni något annat, typ smällpåkäftenlördagen? Eller kanske fredagsgodis?

Endast seriösa kommentarer. Vill inte att tråden ska förnedras av folk som skriver en massa fulheter!

Ha en fortsatt god kväll. Melodifestivalen börjar om 5 minuter för dom som har lust att se.

/K
Föregående tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..