1
Beatles, Min och eran top5!
Postat av ojonsson den 30 December 2006, 20:25
30 kommentarer · 186 träffar
Tja!
Jag är en jävel som älskar musik, gärna ganska gammal musik också. Min musiklista innehåller allt från David Bowie till Simon and Garfunkel och därifrån till Supertramp, men jag ska inte heller säga att jag bara lyssnar på gammal musik; t.ex. Neutral Milk Hotel spelas också en aning och lite Sugarplum Fairy (YEAH).
Beatles är ju inte direkt en okänt namn och har kommit med fler hits än vad Ney York Yankies har gjort känns det som...
Med facit i hand så tycker man att medlemmarna John Lennon, Ringo Starr, George Harrison och sist men inte minst Paul McCartney inte har kunnat göra ett bättre jobb än vad de har gjort bara jag tänker på bandet så blir jag imponerad på deras success genom tiderna, de förtjänar verkligen all creds de har fått!
Kollar man deras top5 så är den enligt mig ganska tokig, men visst, smaken är som baken:
1. Let It Be
2. Eleanor Rigby
3. Come Together
4. Yesterday
5. Lucy in the Sky with Diamonds
Min hade mer sett ut såhär:
1. Here comes the sun (Sjukt härlig symbios mellan gitarr och tummor)
2. While My Guitar Gently Weeps (Mums!)
3. Nowhere Man (Igen, Mums!)
4. Hey Jude
5. Lucy in the Sky with Diamonds - Strawberry Fields (delad 5:e plats)
Ge eran top5 och dela gärna med er med alla era favoriter - kända som okända!
*Jag har druckit lite :)*
När det gäller Pollen så skit i texterna utan de låtarna ni gillar (alla vet att Dylans textar är jävligt bra)
Jag är en jävel som älskar musik, gärna ganska gammal musik också. Min musiklista innehåller allt från David Bowie till Simon and Garfunkel och därifrån till Supertramp, men jag ska inte heller säga att jag bara lyssnar på gammal musik; t.ex. Neutral Milk Hotel spelas också en aning och lite Sugarplum Fairy (YEAH).
Beatles är ju inte direkt en okänt namn och har kommit med fler hits än vad Ney York Yankies har gjort känns det som...
Med facit i hand så tycker man att medlemmarna John Lennon, Ringo Starr, George Harrison och sist men inte minst Paul McCartney inte har kunnat göra ett bättre jobb än vad de har gjort bara jag tänker på bandet så blir jag imponerad på deras success genom tiderna, de förtjänar verkligen all creds de har fått!
Kollar man deras top5 så är den enligt mig ganska tokig, men visst, smaken är som baken:
1. Let It Be
2. Eleanor Rigby
3. Come Together
4. Yesterday
5. Lucy in the Sky with Diamonds
Min hade mer sett ut såhär:
1. Here comes the sun (Sjukt härlig symbios mellan gitarr och tummor)
2. While My Guitar Gently Weeps (Mums!)
3. Nowhere Man (Igen, Mums!)
4. Hey Jude
5. Lucy in the Sky with Diamonds - Strawberry Fields (delad 5:e plats)
Ge eran top5 och dela gärna med er med alla era favoriter - kända som okända!
*Jag har druckit lite :)*
När det gäller Pollen så skit i texterna utan de låtarna ni gillar (alla vet att Dylans textar är jävligt bra)
Beatles Vs. Bob Dylan
38 personer har röstat