Tja! Jag är ett stort "Rocky" Fan och jag såg filmen precis..
Ni som har sett den:
Vad tyckte ni om den?
Tror ni det kommer en till rocky film?
Jag förstår inte varför de inte lät Rocky vinna :S Han ska ju vinna alla matcher :P
Svara gärna på dessa 3 frågor och disskutera själva med mig också :P
Rocky FTW!!
tror det inte kommer fler faktiskt :)
#6 ingen har bett dig att se denna tråden, särskillt när du inte har sett den, Det står att det är för de som har sett den. Du var inte tvungen att fortsätta läsa.
OT* Har inte sett filmen men skall se den inatt, kommer med en edit då! :)
#9 jag säger samma sak jag sa till #6
filmen var helt okey, fast han inte vann fighten så var den NaJs^
Ganska bra film.
Grym film, 10/10 =O
+ Mike Tyson var med vilket gör filme nännu bättre :>
du såg fel film:D
å han vinner inte heller första matchen mot den utamanande negern me mohikan frilla i tredje filmen :)
Ingen s.k Rocky-stämmning på filmen men det är bara för i de resternade filmer utgår filmen från fighten. Det är den som är den verkliga höjdpunkten och hela filmen handlar om. I Rocky Balboa (Rocky 6) så handlar filmen om vad som hänt efter hans storhetstid, hur han lever i dagsläget, och för extra kryddning en match på slutet.
Tycker dock att historien är lite tunn med ingen riktig maffig story, utan Rocky glider bara omkring (som vanligt). Men tyckte ändå att det var väldigt bra med flash-back bilderna genom hela filmen. Det ger en fet nostalgi-känsla, till och med lite sorgligt. Slutet var ju bra? "Yo Adrian, we did it" power i dom orden!
EDIT:
Glömde nämna sensmoralen som också är väldigt slagkrafitg
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hit and keep moving forward. That's how winning is done!"
Filmen var bra, som alla rocky filmer. Man kan inte säga att en rocky film är dålig, så är det bara.
Och slutet var väntat, han ville gå en match, han fick den, han vann den inte men han visade att han kunde. Hade nog varit ganska överdrivet om han hade vunnit. Men poängen med filmen var ju inte att han skulle vinna, de var att han skulle gå en sista match.
Nu är det bara att invänta ännu en Rambo film! :)
#30 Ja, Tyson var ju sjukt bra i filmen!!! Han syndes i hela 5 sekunder?!?! ^_^. Roliga var att Tyson ville vara Dixon :) Fast Stallone gav honom en publikplats i filmen istället efter mycket tjat.
filmen var sjukt bra :]
Men filmen är helt OK, rättvis fight! -_-
rocky <3
Tycker som sagt att med flash-back bilderna genom hela filmen ocn när han åker runt i Philadephias slumområden, därhan träffat Adrian, vid djuraffären, vid gymmet, baren, allt. Det är sorligt, inget snack om det. Sen efter matchen får hela Rocky-serien ett väldigt bra och värdigt slut.