Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
Något gick fel.
Logga in med Facebook
  • Facebook
  • Google

Forumtråd

Anslut med Facebook
Anslut med Faceit

Eller

Du behöver komma åt epostadressen för att bekräfta din registrering
Genom att kryssa i rutan accepterar du Fragbites användaravtal samt Fragbites Regler och förbinder dig att följa dessa samt hålla dig uppdaterad om evenutella förändringar.
Laddar hyperadvancerade autentiseringsmekanismer...
Kommer inom en inte allt för snar framtid.
Kommer förhoppningsvis innan du vet ordet av.
Fragbite Masters will be back
1

Libertines, DPT samt Babyshambles

Postat av elytsnokia den 11 Augusti 2006, 16:21
34 kommentarer · 66 träffar
Hejsan!

The Libertines var ett, enligt mig, otroligt bra band. Kombinationen mellan Carl Barât och Pete Doherty var det bästa vi sett från britterna på otroligt länge, återigen, enligt mig!

Sedan utspelade sig ju denna tragikomiska historia om hur relationen mellan dessa säckade ihop, främst tack vare Dohertys drogberoende, vilket vållade problem för bandet. Vilket man mycket väl kan höra från det andra albumet... :)

Båda frontfigurerna skapade sedan nya band: Dirty Pretty things och Babyshambles.

DPT:s skivsläpp heter "Waterloo to anywhere" och Babyshambles "Down in Albion".

Så, vilket av dessa två band gillar ni mest efter splittringen av libs?

Jag själv gillar Babyshambles mer, men ogillar mediecirkusen kring Dohertys drogberoende. Sedan är kvaliteten på musiken inget vidare samtidigt som Barâts band lagt ner mycket mer tid på produktionen.

Men man kan ju inte förneka någon av herrarnas talang...

Så, vilka gillar ni mest?

On a side-note: vilken av deras "nya låtar" (Med nya banden) är bäst, enligt er?

Dirty Pretty things eller Babyshambles?

60 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

34 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 34 kommentarer

Skriv en kommentar