1
SF Anytime, skit?
Postat av micmac den 29 Januari 2006, 15:23
6 kommentarer · 2 438 träffar
Vi har fått hem ett erbjudande om en att få se en gratis film hos www.sf-anytime.com .
Jag funderade på hur det fungerade, tänkte om dom ska streama över internet så skulle det säkert vara dålig kvalite och det skulle lagga. Men eftersom dom skriver att allt är jätte bra och jätte enkelt överallt så testar jag.
Såhär gör jag:
1. Går in på www.sf-anytime.com .
2. Klickar på "Starta SF Anytime".
3. Väljer "Komedi".
4. Väljer "100 Girls".
5. Klickar på "Hyr filmen"
6. Väljer presentkort.
7. Slår in min epost adress och min kod.
8. Filmen startas i ett internet fönster.
Men jag märker att det inte är en film, utan det är mer ett bildspel. Ljudet flyter på, men det är inte flytande film, utan det är bara bildspel med dålig kvalite. Antingen har dom gjort det som ett bildspel, eller så laggar det. Ibland hoppar en text upp i någon sekund, och ibland i någon hundradel.
Jag har en uppkoppling från Bredbandsbolaget på 8/1, har en dator på 3200 MHZ med 1536 MB och ett ATI X800.
Är jag som har gjort fel eller är det bara SF Anytime som är 100% skit?
Jag funderade på hur det fungerade, tänkte om dom ska streama över internet så skulle det säkert vara dålig kvalite och det skulle lagga. Men eftersom dom skriver att allt är jätte bra och jätte enkelt överallt så testar jag.
Såhär gör jag:
1. Går in på www.sf-anytime.com .
2. Klickar på "Starta SF Anytime".
3. Väljer "Komedi".
4. Väljer "100 Girls".
5. Klickar på "Hyr filmen"
6. Väljer presentkort.
7. Slår in min epost adress och min kod.
8. Filmen startas i ett internet fönster.
Men jag märker att det inte är en film, utan det är mer ett bildspel. Ljudet flyter på, men det är inte flytande film, utan det är bara bildspel med dålig kvalite. Antingen har dom gjort det som ett bildspel, eller så laggar det. Ibland hoppar en text upp i någon sekund, och ibland i någon hundradel.
Jag har en uppkoppling från Bredbandsbolaget på 8/1, har en dator på 3200 MHZ med 1536 MB och ett ATI X800.
Är jag som har gjort fel eller är det bara SF Anytime som är 100% skit?