Hejsan!
Jag ville bara titta in och få lite feedback på en cover av Only love med Ben Howard.
Självklart är originalet bäst då Ben är rätt magisk. :)
http://www.youtube.com/watch?v =Lt1zkMLY1tY
Ni får gärna diskutera och påpeka vad ni tycker. Skulle uppskattas i ett konstruktivt format.
MUSIC AND LOVE
hayleyeye
Jag har inte tänkt så mycket på att härma, men det blir väl så när man inte har spelat den så mycket. Det är svårt att hitta eget och självklart är det ett mål jag strävar efter. Dock försöker jag inte göra mig till, sjunger dessvärre ungefär så här ;).
Vad kul att ni inte tycker det är fy och skam iaf!
hayleyeye
Tycker att du kan ta i lite på refrängerna iallafall.
lite för luftig röst imo men du är duktig :)
#10 Vilken tur att mitt utseende väger upp när jag inte sjunger då. :)
hayleyeye
Skön röst, passar definitivt ben howards låtar då han låter väldigt snarlikt. Inte första gången jag lyssnar på din musik heller hayley! Låter bra som vanligt, keep up the good work! Har du kört någon version på Iris förresten? Tror din röst skulle passa grymt till den låten :)
Då borde du väl veta att alla röster är unika vid det här laget, eller?
http://www.youtube.com/watch?v =AfcUGROkJWc
Sluta sjunga så jävla ljust och svagt :(((((((((((((((((
plz.
#Tille, jag är ledsen om du inte, med dina 4 år av musikkunskap, tror att detta är hur jag sjunger "normalt". Jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta dig då jag själv inte behärskar en s.k. "normal" röst.
Jag har också läst musik i många år, men med gitarr som instrument. Du får gärna tipsa mig om sångteknik, eftersom jag aldrig har fått/tagit chansen att lära mig och fortfarande är ny med att öppna käften till toner.
#17 Sjyst kommentar hörru! Jag har spelat Iris några gånger, men brukar bli en lite nerskalad version. Den går för högt för min röst och tycker det låter så fjantigt när jag sänker den.
Tack för de som skriver fint! Även tack till de som skriver fult för att ni tar tiden att lyssna och notera.
/Tidig solig söndagsmorgon i London
hayleyeye
Men men, kan ha fel
Annars har du bra sångröst, keep it up :)
#23 Det stämmer nog bra in på mig. Jag har helt enkelt en påhittad teknik som inte riktigt ger halsen någon chans, vilket jag ofta känner av. Nån dag ska jag lära mig, men känner att sånglektioner inte är min prio 1 just nu. :) Tack för du tyckte till!
#24 Jag ska försöka sjunga mer rent nästa gång. Det är nog en blandning av 3 saker hehe... Kunde inte riktigt texten, kan inte sjunga och gitarrspelandet tar upp all min koncentration. :)
#25 Tack!! Jag kan ta mig en lyssning på den, vet inte om jag har hört den.
hayleyeye