Sons of Anarchy eller The Wire?
Hej, jag undrar vilken av dessa jag borde börja se, har sett de flesta serierna men inte dom här.
Förklara också varför jag ska se den
Vilken är bättre enligt er?
Vilken blir snabbast långtråkig
Vilken är mer spännade?
osv
Skrivet med min iPhone
The Wire är med hästlängder den bästa TV-serien någonsin.
Visst är Sons of Anarchy bra men knappast i samma liga som The Wire.
Skulle dock tipsa om The Wire då jag inte sett SoA.
Som #15 fast tvärtom och inte "med hästlängden den bästa TV-serien någonsin" - vilket inte The Wire heller är.
soa är skön utan tvekan, men som att jämföra pulp fiction med nån jason statham rulle
The Wire alla dagar i veckan! Bästa serien som gjorts ever.
#18 aa för du lär ju ha sett den serien. TVEK VA
Sons of anarchy
Vilken blir snabbast långtråkig?
The wire upplevde jag som rätt seg och egentligen inte särskilt spännande, orkade bara igenom första säsongen.
Vilken är mer spännade?
Som sagt tycker jag att "sons of anarchy" är den som är mest spännande.
Jag är väldigt intresserad av MC-kulturen/outlaw-kulturen så va ett rätt givet val för mig. Men det jag gillar med sons of anarchy är hur man får se hur karaktärerna utvecklas och hur skådespelarna blir varmare i kläderna. Exempelvis protagonisten "Jax" som jag tycker kändes rätt fel placerad i början av serien men som sedan blev bättre och bättre.
Men som #1 säger, som de flesta serier blir den sämre tyvärr. Hoppas den rycker upp sig i s06.
edit: Vill förtydliga, har inte sett lika mycket av båda serierna men det är mitt intryck. Tycker inte det känns som att the wire har särskilt mycket att erbjuda men ska ta tag i den sen och kommer säkert ändra min åsikt.
Såg igenom the wire på en vecka och tycker att det lätt är en av de bästa serier jag har sätt, ser SoA nu också. 4e säsongen atm, inte alls dålig, men inte i närheten av the wire imo
peyz
Sons kan knulla sig. The wire is the shit
Hopplöst forum det här, hade man skrivit en tråd om vilken serie som är bäst av The wire, Sopranos och Oz så hade kommentarerna sett likadana ut. Att argumentera för sin favorit genom att utan förklaring klanka ner på IQ och ålder är inte ett legit argument
Skrivet med min iPhone
OT: båda serier är bra, soa är det kanske lite mer action i, men the wire är överlag en mycket bättre serie.
Skrivet med min iPhone
Tror alla som sätt klart båda serierna håller med.
SoA är bara hjärndöd okej underhållning jämfört med The Wire som är ett mästerverk på så många plan.
The Wire har jag inte sett så om jag var du så skulle jag börja med den.
Kolla bara på Niners (Det Afrikanska MC gänget) de åker runt med dem fulaste hojarna man någonsin sett, riktiga jäkla svensson motorcyklar.
Och sedan kör dem med läderjackor och ser allmänt gay ut.
Det är en av alla b saker som finns i serien.
Varför man egentligen enbart kollar är pga dem extremt bra skådisarna i SoA klubben, Jax, Happy, Bobby, Tigg, Opie, Juice och Jax bästa polare som jag glömde bort namnet på och inte minst Chibs som är den som levererar absolut mest
Vilken blir snabbast långtråkig
Vilken är mer spännade?
osv
The wire
En av mina favoritserier, har sett den två gånger vilket jag aldrig gjort med någon annan serie i den genren.
Första avsnitten är ganska förvirrande och långtråkiga imo, men när du sett två-tre avsnitt kommer du in i det.
Handlar i grund och botten om polisens arbete mot amerikanska "maffian" under typ 90 talet. Baserad på verklighetens baltimore, många av de karaktärer som finns med i serien har funnits i verkligheten.
Skönaste karaktärerna i serien: Stringer bell <3, avon, mcnulty, bubbles, marlo stanfield, slim charles, prop. joe (rip), bodie m.m.
Skrivet med min iPhone
själv har jag inte sett någon, men om jag får välja blir det nog Jönssonligans alla filmer.
Spelar ingen roll hur många avsnitt de varit med i, när de väl är med i avsnitten blir det så uselt att hela serien lider.
The Wire : http://www.imdb.com/title/tt03 06414 /
Soa : http://www.imdb.com/title/tt11 24373 /
The wire vinner överlägset.
The Wire är bra rätt igenom, säger bara de.
#72 +1
Akta dig för §2.