Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Tänker mig att datorer är mer åt Avatar-hållet. Man ansluter sig själv i datorn typ. Tänk dig ett rum där du sätter dig i en robot typ och får VR-glasögon. Roboten svävar i luften på nåt sätt så att du är alltid på samma ställe och springer osv i luften typ. Så styr du din karaktär själv rent fysiskt och på så sätt får du en större anledning till att ha god fysik, men också lättare att få det.
Nåt sånt skulle jag kunna tänka mig. Gäller ju endast för FPS-spel och liknande dock.
hmm hemskt att så unga känner det så ! förjävligt tbh!
kanske skriva om arbetsplatsen
vi blir mer ståendes, arbetar mest hemifrån / grymma it-lösningar,
virtuellt besöka varandra/handla i affären som skickar ut/jobba ihop på "jobbet" live tillsammans, etc, inga stora fysiska kontor... mer fokus på vår boendemiljö/livsmiljö/livsstil... kan lika gärna bo på landet/ din dröm varhelst i hela världen (förutsatt fiber)...samt ersätta en del resande etc.
intresant är hur "datatiden" ändrar vår livsstil och behov, blir ju helt annorlunda, hologram/VR-renderat som avatarer, som ett sims-spel irl, kopplat med färre arbetstimmar och mer lek/pleasure/familj/vad du vill..
Samt den möjliggör direktare demokrati på både lokal och global nivå.
Musik kanske? Se bara på den radikala förändringen inom musikindustrin på bara några år.
Eftersom att det är vad du TROR så är det nog en ganska simpel uppgift, mer elektroniskt? Bara ljudvågor i olika frekvenser som stimulerar hjärnan? Tänk till lite och gör något som rockar din lärares värld, kompis.
OT: Tror att allt kommer att hamna om att göra extremt små datorer (m. skärm, tangentbord, mus osv) som är portabla som få, efter att utvecklingen inom hårdvara inte har lika stor betydelse något mer, eftersom att ingen gör mer extreme360graphics-spel.
Arbetslösheten stiger i takt med att många arbetsplatser fylls med robotar, "medborgarbidrag" tas fram så att ekonomin stimuleras och folk kan leva. Ens vardag är nu fyllt med hobbys och andra fritidsaktiviteter och alla lever lyckligt :) :) :)
Bilar är ju helt klart något som kommer revolutioneras inom 50 år, inte en endaste mänsklig förare bakom ratten?
Finns så sjukt många branscher som har potential att ersättas helt med robotar, bara att vraka och välja
Om 50 år tror jag att man slutat använda pengar som valuta och istället har man någon slags byteshandel, typ man kan byta en AK redline mot 3 piggelin på ICA.
#29 12 år har du varit medlem och du har inte ens kunna bidragit med tusen kommentarer, skyll dig själv är fragbite är dött, klassisk sosse, någon annan ska göra allt medans du bara ser på
Som #17 Inte ens säkert om vi får uppleva 2018. Jag kan se något mörkt... Något mörkt och förbjudet. Något som får alla liv att bara försvinna... Något totalt omkullkastande!
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Allt kommer vara mer tillgängligt och synkat.
Datorer/robotar kommer ta över jobb i många områden.
Är ju ganska simpelt att gå ut på Youtube eller googla på det.
(Kommer väll bli ännu mer simpelt ju mer idioter som föds)
DrömjävelN^
vad händer?: valve fixat lagget ;p
Nåt sånt skulle jag kunna tänka mig. Gäller ju endast för FPS-spel och liknande dock.
kanske skriva om arbetsplatsen
vi blir mer ståendes, arbetar mest hemifrån / grymma it-lösningar,
virtuellt besöka varandra/handla i affären som skickar ut/jobba ihop på "jobbet" live tillsammans, etc, inga stora fysiska kontor... mer fokus på vår boendemiljö/livsmiljö/livsstil... kan lika gärna bo på landet/ din dröm varhelst i hela världen (förutsatt fiber)...samt ersätta en del resande etc.
intresant är hur "datatiden" ändrar vår livsstil och behov, blir ju helt annorlunda, hologram/VR-renderat som avatarer, som ett sims-spel irl, kopplat med färre arbetstimmar och mer lek/pleasure/familj/vad du vill..
Samt den möjliggör direktare demokrati på både lokal och global nivå.
eller hitta en vinkel på dator iaf. glhf.
Eftersom att det är vad du TROR så är det nog en ganska simpel uppgift, mer elektroniskt? Bara ljudvågor i olika frekvenser som stimulerar hjärnan? Tänk till lite och gör något som rockar din lärares värld, kompis.
OT: Tror att allt kommer att hamna om att göra extremt små datorer (m. skärm, tangentbord, mus osv) som är portabla som få, efter att utvecklingen inom hårdvara inte har lika stor betydelse något mer, eftersom att ingen gör mer extreme360graphics-spel.
Mvh Challe
Bilar är ju helt klart något som kommer revolutioneras inom 50 år, inte en endaste mänsklig förare bakom ratten?
Finns så sjukt många branscher som har potential att ersättas helt med robotar, bara att vraka och välja
Tror ni vi kommer uppleva samma sak eller kommer det gå långsammare framåt än på 19xx talet?
nej
kanske
vene
Jag håller på att skriva en bok om dogma.