Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fråga; Piano/Keyboard

Postat av iNCKZ9 den 4 Februari 2013, 19:39
2 kommentarer · 291 träffar
Hej alla klaviaturfantaster,

Har länge nu funderat på att köpa ett mysigt keyboard för att så småningom lära mig att spela detta. Har i många år spelat gitarr så känner att jag lärt mig en del musikteori den vägen.

Jag behöver er hjälp, och undrar om någon har förslag på vad man ska titta på när man köper sitt första keyboard. Anledningen till att jag väljer ett keyboard framför ett klassiskt piano är helt enkelt pga platsbrist, samt att man kan göra lite mer med det (produktion, etc).

Det viktigaste att nämna är nog budgeten, har tänkt mig mellan 6000-8000 och hoppas att jag för detta kan få ett dugligt keyboard som jag kan ha roligt med. Det går att pusha budgeten om det har en väsentlig skillnad, men vill försöka att inte lägga ner allt för mycket på detta lilla projekt.

Det jag själv kan säga att jag letar efter är ett keyboard med god kvalitet och bra ljud, samt viktade tangenter. Så långt har jag kommit på egen hand.

Så, kära musikfantaster av Fragbite, bomba med tips - allt ifrån precisa modeller till generella tips kring köpet.

Tack på förhand,

inckz9
Föregående tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..