Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#7 fattade inte heller varför de ville döda den mänskliga rasen, men de kanske inte vill ha konkurrens i världsrymden eller något sånt utan själva vara den "högsta" rasen. Lite långsökt kanske men det är väl det jag tyckte verkade mest rimligt, ett alternativ skulle väl vara att de alltid förstör de världar de bildar.
Har också undrat det, scenen bidrog inte till handlingen som jag uppfattade det.
-= SPOILER #1 =-
En av de sista scenerna när den där utomjordingen har blivit "uppkäkad" av bläckfisken så föds ju en blå alien-liknande alien ur honom, hur går det till? en bläckfisk och en alien kan ju tillsammans inte skapa en sådan alien liksom?
-= SPOLER #2 =-
När Idris Elba och dom andra två har kraschat in i alienskeppet och det rullar så hoppar Naomi eller vad hon heter åt sidan men den blonda bruden springer rakt fram som en grottmänniska, varför hoppar inte hon också åt sidan? Så jävla typiskt.
-= SPOILER #3 =-
När Naomis kille blir uppeldad och dör så är det slut med det sen, knappt så att det märks av att Naomi var ledsen. Dessutom berättar inte roboten det för någon heller så ingen får veta hur och varför han blev sjuk.
I andra filmer när det är påväg att dra ihop sig så brukar ju folk avslöja saker t.ex "det var jag som sköt honom" om ni fattar vad jag menar?
Jag förväntade mig att roboten skulle berätta typ "det var jag som dödade din pojkvän bla bla bla..." men inget sånt hände.
Känns som att filmen har måna lösa trådar och inte riktigt är helt fullbordad, nästan som om dom inte hade blivit klar med den till deadline och tvingades släppa den halvklar typ.
Syftet med filmen är väl egentligen att just skapa lösa trådar inför nästkommande filmer. Intressant är även http://www.projectprometheus.c om / där det finns ett par "youtube" klipp från Peter Weyland som ung när han drog igång projektet (den gamla gubben i Prometheus
#9 det där med roboten som förgiftade den där snubben sa han väl på ett diskret sätt?
När han snackar med huvudpersonen så nämner han att hennes far dog av ebola. Och att det var någon som smittade farsan.
Min teori är att huvudpersonen (hon tjejen) förgiftade sin egen farsa på samma sätt som roboten gjorde.
Att det var därifrån roboten fick idén, genom att kolla på hennes drömmar.
#9 Angående Spoiler #1 så var det antagligen den första nya alien varelsen, antar att "bläckfisken" är en alien-Queen eller vad de kallas, Prometheus och alienfilmerna utspelar sig ju i samma värld.
Spoiler #2 antar jag bara beror på panik, hade ett rymdskepp kraschat på mig hade jag nog inte hunnit tänka att springa åt sidan iaf. Har svårt att tänka mig att man kan tänka klart i en sådan situation.
Spoiler #3 Så antar jag att hon inte hinner bli ledsen ordentligt eftersom allt händer ganska snabbt, hon får ju en alien i magen och massa skit samtidigt och tänker antagligen mer på sig själv i den situationen än på sin döda man. Antagligen så processar hon inte riktigt vad som har hänt utan kommer göra det när hon är på rymdskeppet med roboten istället. Håller också med #13 angående att roboten halvt om halvt säger att han gjorde som hon gjorde en gång.
Han kanske hade en alien växandes i magen så att han hällde i sig skiten för att döda? Bara en snabb liten teori. För det han hällde i sig hade väl inget med "aliens" att göra? Verkade ju att vara nått annat dödligt?
Spoiler!
#9 Att de är ganska många lösa trådar gör ju filmen och filmerna blir lite mer udda och intressant. Känns ju lite mer äkta när man inte får svar på allt. Men roboten vill ju fortfarande leva och han kanske inte ville reta upp henne för mycket, men hon behövde ju honom ändå för att komma därifrån. De är ju ändå en robot han tänker inte på att säga sånt xD
#16 Ty för länken, det hjälpte till ganska mycket, om allt han nu sa va rätt. Var inte så lätt att förstå början av filmen faktiskt blir nog att kolla på den igen. längtar efter nästa faktiskt nu när man fått lite mer förståelse :)
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Menar exakt i början. När den där snubben står vid vattenfallet och dricker ur den där saken och sedan dör. Vafan hade det med handlingen att göra?
Edit: Blev lite mycket "typ" så tog bort dem.
Jävla cliffhanger-film asså.
-= SPOILER #1 =-
En av de sista scenerna när den där utomjordingen har blivit "uppkäkad" av bläckfisken så föds ju en blå alien-liknande alien ur honom, hur går det till? en bläckfisk och en alien kan ju tillsammans inte skapa en sådan alien liksom?
-= SPOLER #2 =-
När Idris Elba och dom andra två har kraschat in i alienskeppet och det rullar så hoppar Naomi eller vad hon heter åt sidan men den blonda bruden springer rakt fram som en grottmänniska, varför hoppar inte hon också åt sidan? Så jävla typiskt.
-= SPOILER #3 =-
När Naomis kille blir uppeldad och dör så är det slut med det sen, knappt så att det märks av att Naomi var ledsen. Dessutom berättar inte roboten det för någon heller så ingen får veta hur och varför han blev sjuk.
I andra filmer när det är påväg att dra ihop sig så brukar ju folk avslöja saker t.ex "det var jag som sköt honom" om ni fattar vad jag menar?
Jag förväntade mig att roboten skulle berätta typ "det var jag som dödade din pojkvän bla bla bla..." men inget sånt hände.
Känns som att filmen har måna lösa trådar och inte riktigt är helt fullbordad, nästan som om dom inte hade blivit klar med den till deadline och tvingades släppa den halvklar typ.
När han snackar med huvudpersonen så nämner han att hennes far dog av ebola. Och att det var någon som smittade farsan.
Min teori är att huvudpersonen (hon tjejen) förgiftade sin egen farsa på samma sätt som roboten gjorde.
Att det var därifrån roboten fick idén, genom att kolla på hennes drömmar.
Spoiler #2 antar jag bara beror på panik, hade ett rymdskepp kraschat på mig hade jag nog inte hunnit tänka att springa åt sidan iaf. Har svårt att tänka mig att man kan tänka klart i en sådan situation.
Spoiler #3 Så antar jag att hon inte hinner bli ledsen ordentligt eftersom allt händer ganska snabbt, hon får ju en alien i magen och massa skit samtidigt och tänker antagligen mer på sig själv i den situationen än på sin döda man. Antagligen så processar hon inte riktigt vad som har hänt utan kommer göra det när hon är på rymdskeppet med roboten istället. Håller också med #13 angående att roboten halvt om halvt säger att han gjorde som hon gjorde en gång.
Spoiler!
#9 Att de är ganska många lösa trådar gör ju filmen och filmerna blir lite mer udda och intressant. Känns ju lite mer äkta när man inte får svar på allt. Men roboten vill ju fortfarande leva och han kanske inte ville reta upp henne för mycket, men hon behövde ju honom ändå för att komma därifrån. De är ju ändå en robot han tänker inte på att säga sånt xD