Prometheus sämst film ever? *spoilers*
Blev just klar med att se Prometheus och vad ska man säga? Fy fan vilken dynga, förväntade mig en superrulle med spänning och action. VA I HELVETE FICK JAG SE? EN JÄVLA TENTAKELSKIT I SLUTET ASSÅ FY FAN VILKEN SKIT FILM
Och alla dessa jävla fucking B scener här och där, grabb som vaknar till liv och ser ut som hulken??? FY FAN
7.5 IMDB BETYG? VA I HELVETE
Vad förväntade du dig egentligen?
Tyckte den var riktigt bra faktiskt.
Vad är sensmoralen i filmen? Ur ett filosofiskt perspektiv - kan man lära sig något?
Prometheus är ju menad att förklara vad som hände innan första Alien-filmen. Bara en påminnelse.
Jag får en tankeställare, "tänk om det hade gått så", "tänk om det kommer en två", "tänk om det finns liknande varelser i vår rymd".
Varför är du så otrevlig?
Har ni sätt alla alien kommer ni nog uppskatta prometheus lite mer.
*SPOILER* monstret man får se precis i slutet av filmen är ju en alien från alien.
Skrivet med min iPhone
Såg den för andra gången igår, tycker den är bra.
"grabb som vaknar till liv och ser ut som hulken???"
Den kommentaren från OP ger mig känslan av att man inte riktigt hängt med i handlingen.
Ni som tyckte denna film var bra, så kommer det komma en 2a.
#27 Se den! Du kan kanske gilla den :) det gjorde jag.
Filmen är en preq som utspelar sig innan dom första alien filmerna som du borde se innan du kommer här och gnäller.
Som 95% av alla actionfilmer som görs nu för tiden så har skådespeleriets prestationer sjunkit avsevärt. Förr i tiden hängde det mer på skådespelarna att skapa spänning än effekter.
Men jag förstår om man inte tycker om den om man går in för att det ska vara en "Alien" rulle för det är det ju inte riktigt.
Man bör vara lite beläst i Alien universumet för att uppskatta den mer tror jag.