Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
dom ahr iten växt upp med datorer, dom har ingen erfarenhet av sakerna, alltså har dom oftast itne rätt, utan bar avad andra säger... men som man säger: för mycket av ngt är inte bra.
själv slutade jag upp med mitt datorberoende genom att slänga ut datorn från rummet helt enkelt vilket även ledde till att man slutade spela cs. Ser nog ingen annan lösning man mår mycket bättre nu tycker iaf jag :)
alltså det ligger i nått som du säger :P dom glor också på nånting som är likadant i detta fall tvn så jag tycker man kan sitta vid datan bara man sköter skolan och det :D annars är spelandet bara som en hobbie som tex modellbygge :P
Man lär ju må mykt bättre utan datorn men de e inte så lätt att kasta ut den när man fastnat med den ;D och alla irl polarna lirar ju typ lika mykt så det blir att man sitter mykt.. men visst föräldrarna har väl en poäng i att tjata om att man sitter för mykt :P
föräldrarna har inte fel men de har inte rätt heller, jag tror inte de förstår vad datorspelande innebär och deras erfarenhet säger att vara utomhus ÄR bra. jag vet inte men kanske något i den stilen:/
Eftersom de växte upp utan datorer fick de uppenbarligen underhålla sig på andra sätt, utomhus främst =). Antagligen därför många av dagens föräldrar har svårt att acceptera datorn.
#16 Meningen med tråden, som du fortfarande inte förstått, är att få veta vad vi tycker angående om föräldrarna har rätt eller fel när det gäller datorspelande.
Och han gnäller inte på sina föräldrar, han använder deras TVberoende som ett försvar när DE gnäller på att HAN spelar för mycket dator.
#16 Du är knep : ( Jag har varit väldigt noga med att poängtera att jag vet att det är för de vill mig väl och jag har inte gnällt på föräldrarna...
Menar bara att de inte inser att det är samma grejen. Ser du inte vad jag vill komma fram till, synd om dig, men jag har skrivit klart och tydligt vad det är. Det är liksom inte det att jag inte gillar dem jag säger bara att de har dåliga argument... Och du ... snälla gör åtminstone inte samma smileys tre (3) gånger i samma text :/
#21 Vad tusan menar du ? har du hittat något stav fel ?
ge exmepel på den dåliga svenskan :o
Jo visst, men asså.. Klart att man sitter en hel vid datorn, men så länge man sover tillräckligt & skolan inte blir lidande tycker inte jag dom borde yttra sig.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Tycker att de har rätt, men o andra sidan är det imo sämre att vara fjortis och röka och dricka och skit för att vara en tuffing.
Ett mellanting är bra, och om man som du säger sköter skolan så finns det egentligen ingenting som drabbas förutom det sociala livet.
Exakt jag håller med dig... Dock träffar jag ju folk för jag sitter inte inne varje dag alltså :)
själv slutade jag upp med mitt datorberoende genom att slänga ut datorn från rummet helt enkelt vilket även ledde till att man slutade spela cs. Ser nog ingen annan lösning man mår mycket bättre nu tycker iaf jag :)
men men dom övertalar inte mig iallfall :P
EDIT: Muket dolig skreven svenskka
det är helt sjukt..men jag skiter i det och sitter 24/7
Och han gnäller inte på sina föräldrar, han använder deras TVberoende som ett försvar när DE gnäller på att HAN spelar för mycket dator.
Menar bara att de inte inser att det är samma grejen. Ser du inte vad jag vill komma fram till, synd om dig, men jag har skrivit klart och tydligt vad det är. Det är liksom inte det att jag inte gillar dem jag säger bara att de har dåliga argument... Och du ... snälla gör åtminstone inte samma smileys tre (3) gånger i samma text :/
#21 Vad tusan menar du ? har du hittat något stav fel ?
ge exmepel på den dåliga svenskan :o