Tittade runt lite på covers på Youtube och snubblade över dessa två tjejer. Jag blev verkligen förvånad över hur bra de faktiskt är!
http://www.youtube.com/watch?v =QoaDOtAxA3A
Jag måste säga att jag faktiskt blev glad av att lyssna på dem! Vad tyckte ni Fragbite? Själv tyckte jag det var lite omväxling från alla dessa covers där personen i fråga kopierat stilen totalt.
För att få in en diskussion också så tycker jag att ni kan länka den bästa covern som ni vet, och sedan skriver lite kort om varför ni tycker om den. #8 är ett praktexempel.
Fortsatt trevlig eftermiddag mina kära vänner! All lycka till er!
glhf.
Är inget proffs så ska inte yttra mig om resten av datorpaketet :)
Du köper datorer, enbart datorer för 80k. Spelen kommer gå på kanske 3-4k Sedan kringutrustning hm.. 20-25k Kanske överdriver räknat men vi säger du har lagt ut 100k och sedan så ökar det med 10k varje månad..
Du tar betalt kanske 20kr/timme det kommer kanske 10 personer per helg o spelar 2 timmar
Du har då fått ihop 400kr på enbart spelandet. på en helg på 1 månad 1600kr.. Du ser det är verkligen inga stora pengar man tjänar på sånt :(
Phenom II 955 som klarar spelen galant och är billigare.
HD6950 1GB, presterar bättre än 560 i dem flesta spel.
80GB Intel 320 SSD
990FX moderkort med stöd för AM3+, så att det enda ni behöver göra sen när ni uppgraderar är att slänga i en bulldozer-cpu och nytt grafikkort.
Billigt chassi med bra luftflöde och gott om plats, även fönster som lär uppskattas av majoriteten som kommer lira där.
Tystare CPU-kylare, som även ger er lite marginal att överklocka för extra prestanda.
8GB ram, för att du ansåg att det behövdes, något inte jag gör dock. Hade hellre tagit 4GB ram per dator och kört 6950 2GB i samtliga datorer.
OnT: Tycker att #14 hade bra idéer.
Lycka till med 10 datorer!
Skrivet med min Android-mobil
Hoppas ni hittat sponsorer till kringutrustningen också annars kommer ni ju gå -100k lawl :P
- Nätaggregaten är alldeles överdriva, använd denna så får ni se själva http://extreme.outervision.com /psucalculatorlite.jsp
- HDD:erna är på 1TB, om ni ska installera det du skrev tidigare är detta ganska mycket överblivet, där kan du spara in pengar.
- Chassit du har valt är kanske lite onödigt enligt mig, det är ingen som kommer säga "O NEJ VAD FULT CHASSI DET ÄR NU KAN JAG INTE SPELA", så om du kollar runt på lite billigare modeller kan du spara in några tusenlappar. Kolla t.ex. http://www.inet.se/artikel/690 1246/cooler-master-elite-334-s vart
- Moderkortet du valt är för det första lite väl dyrt, du behöver inte funktioner som att kunna köra minnena i 2133 MHz, samt att många klagar på coilwhine där.
- Scythefläktarna är bra, men ändå onödiga i ditt fall. Jag antar att du kommer ha datorer under borden eller dylikt, och med 10 datorer under borden kommer luften inte vara varm runt, så temperaturskillnaden är, enligt mig, absolut inte värd 2000 kr.
- Om du vet vad du håller på med så behöver du ingen DVD-spelare, kör USB och gör en ghostimage och sedan ghostar du de andra datorerna genom servern.
Hoppas det hjälpte lite iallafall!