Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gammal film, hjälp!

Postat av ZALKANYEEEAH den 17 Mars 2012, 21:24
12 kommentarer · 277 träffar
yobros

kanske år 2000-2002 någon gång såg jag en film som utspelades i usa.

Det handlade om att det var nån bakterie i vattnet. Drack man det dog man i stort sätt, det fanns inget botemedel mot det.

Under denna tiden, så var det en extrem torka i landet ( 45c ca).

huvudkaraktärerna är en familj på 2 barn & en mamma ( vet inte om pappan var med i filmen)

När mamman får reda på det om vattnet så är hennes ena son på badet ( och badar obviously)

Hoppas ni förstår vilken film jag menar :)

DET ÄR INTE CABIN FEVER!!
Skit många som tror det, men det är långt ifrån ens likt den filmen.

Nor is it "Erin Brockovich"

Filmen börjar med att en flintskallig man ( i sina äldre dagar) dricker vatten på en ute servering ( pga. värmen) han svettas ganska så mycket så han har en vit näsduk för att torka sig i pannan med. När han dricker vattnet ur sitt glas så får man "följa med" vattnet genom stupen & hela vägen till magen.

Mamman får reda på att vattnet är giftigt & då kommer hon att tänka på att sin äldsta son ( 10 år kanske) är på badet. Precis när hon kommer dit så står han på tredje trampolinen och är på väg att hoppa. Hon hinner inte stoppa honom.

Mamman & hennes yngsta son ( 6-8) åker till någon liten affär för att handla rent vatten ( på flaska) När hon kommer in i affären är där en dunk med vatten kvar. En ensamstående man tar dunken precis när hon ska ta den. Det blir en konflikt. Mamman berättar om sin sjuka son men, mannen har inget medlidande.

Det kommer "nyhetsreportage" lite då & då i filmen, där dem berättar om den dåvarande värmen och att den kommer hålla i sig i minst en vecka till. Dem säger även att det är den värsta torkan dem haft på över 50 år.

Detta är allt jag kan komma med för tillfället. Ska försöka att gräva lite djupare
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..