Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Musik i dagens läge

Postat av Jawnt den 5 Februari 2012, 00:59
34 kommentarer · 581 träffar
Jag har en åsikt om musik. Artister som inte förtjänar att vara där skall inte folk lyssna på. Orkar inte artister som har noll talang och använder autotune, sen sjunger pinsamt dåligt live. De har kommit till musiken för att de har bra kontakter när det finns många andra där ute som har större talang. Branschen handlar bara om image nu för tiden.

Mainstream idag består i stort sett bara av autotuning. Det är inga bra artister, bara entertainers. Måste finnas någon gräns på vad som ÄR musik eller inte?! Vad tycker ni?

http://9gag.com/gag/11404
Typ såhär går alla låtar på radion idag. Det finns ingen mening längre, inget budskap. Hoppas ni förstår mig, man blir ju mörkrädd!

Det jag försöker förmedla är att detta handlar inte om musiksmak, det är ju bara noll kunskap. Hur kan TV/Radio/Internet påverkat folk egentligen... visst, jag kan gilla låtar från mainstream-hållet men det är visserligen för att de förtjänar att vara inom den bubblan. De har talang och är kompletta artister/grupper. Rappare som Lil' Wayne osv, kan någon förklara varför han finns i denna scenen? Han är ju bara en entertainer och ingen talang. Sjukt dåliga texter:

"So i pick the world up and ima
drop it on your fuckin head
yeah, bitch ima pick the world up
and ima drop it on your fuckin head
yeah, and i can die now rebirth
motherfucker
hop up in my spaceship and leave
earth mother fucker
i'm gone
motherfucker
i'm gone"

Allt handlar bara om "motherfucker" "bitch" "smoke dat weed" "im the fucking best"

Eminem gjorde bra låtar och jag gillade han mycket trots att jag är mer för metal och lite hårdare musik. Han har alltid varit mainstream. Han är fortfarande en bra rappare men har nu i några år tappat sitt egna jag.

Tänkte ta upp Justin bieber också. Han har en stor talang och sjunger bra egentligen. Det alla producers och låtskrivare gör idag är att pumpa i denna skitmusiken som är så lättgjord och jobbig. ÄRLIGT.. Var är gränsen? Rebecca Black, varför är hon ens där hon är? Artister lever ju på dålig musik, det är ju sanslöst hur den här världen ser ut...

Jag har tänkt på detta så himla länge, hoppas nån orkade läsa allt. Skriv gärna ned vad du har för tankar om dagens musik!

34 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 34 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..