Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Plasma tv flimmer

Postat av Trollman den 27 Januari 2012, 14:33
21 kommentarer · 1 735 träffar
Tjena! Har köpt en ny plasma tv som jag har kopplad till min mediadator hela tiden, använder den för det mesta till att slösurfa i soffan och se på film. Men på väldigt ljusa bakgrunder så ser jag ett väldigt jobbigt flimmer på skärmen som ger instant huvudvärk. Syns även när det ej är ljust men
Inte alls lika mycket om lika irriterande då.

Då man växt upp med en gammal CRT skärm så var ju första tanken att höja hertzen på datorn men den går ej att höja över 60 fastän Tvn ska klara 100. Prövat med att sänka Hertz, ändra upplösning uppdatera drivrutiner osv. Utan resultat. Tvn är en 50" lg 3D plasma. Hade en lcd innan och det funka felfritt men har ej ändrat några datorinställningar sedan dess.

Googlat lite och sätt att det bara är vissa som ser detta flimmer, men
Frågan är ju om man kan minimera det på nått sätt? För nu kan ju tydligen jag se det och det blir väldigt jobbigt efter ett tag.

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..