Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Märkligt TV/Dator problem

Postat av Trollman den 26 Januari 2012, 17:50
2 kommentarer · 180 träffar
Tjena! Nu är det så att igår så ihandlade jag mig en ny tv, dock så får jag inte det riktiigt att fungera som jag vill. Här är problemet - Min gamla tv som jag haft (47 tum full hd etc.) har jag haft kopplad till min minidator (HTPC) för surf/media dator osv. har aldrig vart några problem eller liknande.

Men nu när jag köpte en ny tv igår och kopplade in den i dator istället så är bilden på tvn hemsk. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men bilden är flimmrig och jobbig att se på, ungefär som om man hade en gammal crt skärm med för låg hertz inställd. Har inte ändrat nånting på datorn utan kopplade bara i den från den ena tvn till den andra.

Den nya tvn är en 50 tums av samma fabrikat som min förra men saken är den att den har 3D. så alltså har jag en ny hdmi kabel (1.4) men har även prövat med min gamla kabel utan bättre resultat. Har så klart prövat ändra hertz på datorn men den är går av någon anledning inte att sätta högre än 60 fastän min skärm klarar av 100 eller 200, inte riktigt säker. Men på min förra tv hade jag jämt hertzen på 60 utan att detta problem fanns. Jag har självklart provat med att uppdatera grafikkortsdrivrutiner. Tycker inte att det borde vara tvn det är något knas med eftersom vanlig tv och film genom usb porten fungerar perfekt. Men även så borde det inte vara datorn då jag inte ändrat någonting på den..

Någon som känner igen problemet eller har några förslag på vad man kan prova? känns som jag kört fast nu efter en jädrans massa googlande, pillande med inställningar osv. Det är en plasma tv om det spelar någon roll!
MVH
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..