×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Seriös filmskola/utbildning

Postat av efd den 26 December 2011, 21:39
13 kommentarer · 142 träffar
Hejsan!


Under ganska många år har jag funnit mer och mer intresse för film och filmproduktion. Jag har själv inte filmat/blivit filmad mycket alls, i alla fall inte på något seriöst sätt, men jag har till och från suttit med redigeringsprogram när jag gjort mina egna filmtrailrar och dylikt. Men, det är inte bara redigering jag vill syssla med, jag vill gärna/helst prova på så mycket som möjligt som har med filmproduktion att göra, som tex; filma/bli filmad, redigera filmer och dylikt, sätta upp kulisser, ljus/ljud, kanske till och med skriva manus, producera och regissera, osv.


Huvudsaken är den att jag vill jobba med film i framtiden, så att jag kan känna mig delaktig i filmskapande. Med tanke på att jag nämnde många olika typer av jobb inom filmbranschen jag vill prova på, är för att jag själv inte vet helt 100 vart jag passar in som bäst, är väldigt nyfiken på de flesta där.


Det jag då undrar:


* Vilken filmskola ska jag söka in till för att få bäst utbildning och även få med många olika typer att testa på?


* Kan man som nybörjare komma in vart som helst och sedan bli något om man verkligen satsar?


* Är det någon annan som känner samma som mig, eller är utbildad till något ovan eller till och med redan är det?


* Kontakter, det är något jag antar är en väldigt stor grej man bör ha för att kunna komma någonstans. Hur kan man fixa det, hur går man till väga gällande det?


* Något jag kanske inte tänkt på som någon här kanske kan tipsa om, vad som helst, ni förstår nog lite nu vad jag är ute efter.


Tack på förhand, hoppas det finns filmintresserade personer här som är villiga att diskutera och tipsa om detta!
Föregående tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..