Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Älskade senaste avsnittet! Riktigt skön mindfuck. Funderade länge om vad som egentligen hände där och jag har kommit fram till 2 olika svar.
1. Gellar har varit död hela tiden och Travis är psyksjuk då man sett honom prata med Gellar många gånger. Tänker man efter har ingen annan än Travis träffat på Gellar? Den enda gången jag kan tänka är när Dexter var i kyrkan och Gellar precis hann gå bakom väggen då Dexter vände sig?
2. Gellar har levt men travis har sneat och dödat honom, (kanske efter mordet på hans syster?). Dexter vet nu för mycket om honom.
Tänkte även att när han datanörden sökte ip på senaste blogginlägget kom det till kyrkan, var inte Travis på hotellet då?
Någon som har lust att bolla sina tankar mot detta?
#7 Kan stämma, shit! Men data snubben traca han som gjorde inlägget! Menar då dem senaste? Eller gammla! För de senaste var då från hotell rummet men han kanske spårade gammla som han skrev från kyrkan! :)
Visste hela tiden att Gellar bara var en "dark passenger" för honom, känts logiskt länge!
#7 Antagligen var det Travis som dödade sin syster också. Tror att hela grejen är att Gellar egentligen aldrig ens haft med det här att göra. Han har nog blivit ett offer för Travis precis som alla andra.
#7 Dexter säger direkt när han ser Gellar "Gellar... he's been dead all along" Och hade fallet inte varit så är det väldigt onödigt av dem att säga så eftersom det är en lögn isåfall.
#15 nej det gjorde man inte, om man tittar noga så kollar dexter på travis precis innan man får se gellar men när dexter kollar mot gellar är han bakom "statyn"
Det har ju hintats massor, t.ex avsnitt 5 när Travis och Gellar satt på ett fik. Servitrisen frågar endast Travis om han vill ha mer kaffe, hon lägger inte ens märke till Travis.. När hon senare bundits fast av "Gellar" blir hon inte ens rädd för honom, hon lägger bara märke till Travis och blir rädd för honom.
Tror att masukas lärling är dexters brors son alltså the icetruck killer jr men dock bara en spekulering men låter ändå ganska logisk eller så är han bara en wannabe eller något
#26 Väldigt synd, hade hoppats att han skulle få jobb där som "the computer guy". Nu lär han ju bli upptäckt (troligtvis av Batista). Synd. Undrar om det visar sig att han är en riktig fucktard eller om han bara är en som gillar att samla på saker.
#26 #27 Han har samtidigt en stor idol i form av Dexter, han kanske är lite twisted aswell. Tänker mest på när Dex är fast i hissen, man hör ett glas krossas och två sekunder senare öppnar Travis dörren... tyckte i alla fall att det var ett stort jävla hål i handlingen då de ser att Mr. Ateist är borta (försvann 1 minut tidigare än de kom) men väljer att bara åka hem.
Att Travis på fullaste allvar är schizofren känns mest troligt.
#7 Travis kan likväl ha struntat i vad Dexter sa, dragit tillbaka till kyrkan för att lägga upp en fälla på Dexter. Av att döma på hur Gellar såg ut känns det som att han chillat där ett längre tag än några dagar bara.
Dator-snubben har ju endast handen för att Masuka bad honom att ta bort annonsen, han sa att det inte gick för att han köpte den själv...? Det är väl inget konstigt med det. Sen tror jag att han kommer få skit för det i form utav att någon upptäcker det, men så mycket mer än det tror jag inte att det är!
#35 Ja han raderade alla bevis, jag menade självklart inte att han sa att han köpte den själv. Men han lyckades få bort bevisen och köpte den själv istället.
#36 Tjejen som dog av överdos, dog av överdos. Polischefen försökte dock rädda henne men kunde självklart inte stanna kvar med en hora i rummet. Så nej, det är inte han :P
Varit rätt obvious att Gellar endast har varit i Travis huvud då Gellar aldrig har varit i kontakt med någon annan än Travis, ingen har lagt märke till han i något avsnitt.
Tog väl något avsnitt innan man börja tänka på det, sedan passade det ihop.
Jag tycker det var skönt att de inte drog ut på det, utan kom ut med "FETASTE MINDFUCKEN" några episoder före slutet.
Om det hade haft det i säsongsavslutningen, så hade de som redan listat ut detta nog inte gillat avsnittet. :)
Dock så vet jag inte riktigt hur de ska göra det spännande nu, när Dexter vet att det är Travis. Blir bara en jakt som slutar med att Dexter dödar Travis. (eftersom i trailers ser man Dexter ta sig ut ur källaren där Travis hade låst in honom).
Intressant att se hur mycket Miami Metro får reda på, eftersom de ser allting i kyrkan.
#36 Chefen av hela skiten var ju inblandat med hon som tog en överdos. Han försökte dock återuppliva henne, han snackar om det tillsammans med Laguerta i senaste avsnittet.
Ganska kul ändå att bruden som Travis släppte på stranden sa till Polisen att hon hörde två män, en äldre man och en yngre grabb.
Tabbe eller så kanske inte Geller varit död hela tiden!
#40 Det var ett bevismaterial från "The Ice-truck killer". Masukas förra lärling hade lagt upp den på eBay och när Masuka märkte detta fick hon sparken. Sedan när "datanörden" tog hennes plats berätta Masuka om detta och frågade om han kunde ta bort alla spår osv. Då gjorde han det men han köpte armen själv. :)
Sedan när de sitter i bilen så ser ju även Dexter Gelller promnera in i byggnaden.
Nej jag tror inte Geller varit död hela tiden, finns för mkt tabbar om det skulle varit så.
Vafan kliver han ut ur bilen då precis när han kommer?
Hur som, bruden sa iaf att de var två stycken - varför skulle MM annars leta efter två stycken DDK?!
Jösses. Vi har fått flera hintar om att Gellar varit död hela tiden.
#7 Dexter såg aldrig honom då. Och har mycket riktigt aldrig sett honom heller eftersom han varit död, förmodligen ganska länge också.
#49 För att Travis sa "där är Gellar". Förstår du fortfarande inte? Travis är schizo.
Man slutar aldrig att häpnas över hur korkade människor här inne är. Man undrar om ni över huvud taget sett serien.
Dessutom ser man på trailern till nästa avsnitt att Dexter kommer lös, såklart. Och man ser också att Travis genuint tror att Gellar finns, han pratar med sig själv helt enkelt. Sjuk man.
Jag tycker att den här säsongen är sjukt mycket sämre skriven än tidigare säsonger. Mycket i manuset känns direkt billigt.
Och i senaste avsnittet framstår ju Dexter som direkt osmart. Varför tar han sig ner genom luckan i golvet när han letar efter Gellar när det är direkt uppenbart att "Gellar" inte har gått ner där?
#49 Se om scenen, Dexter har huet uppåt och blundar, Travis "ser honom" när han går förbi, när han passerat förbi synfältet så säger han, "Theres Gellar"
#55 Mm, för han har ju magiska krafter så att han kan flytta ett bord på flera hundra kilo över luckan, medan han själv är under luckan.
Håller förövrigt med många andra om att serien har blivit sämre. Förra säsongen var kanske den sämsta, men denna är ingen förbättring. Kanske lika bra att Michael Hall skiter i erbjudandet att fortsätta 2 säsonger till..
#57 Hur kan du inte nämna säsong 2 när du pratar om att serien är kass, det är ju den absolut sämsta säsongen då han inte dödade någon och bara var med äckelbruden hela tiden.
#51 Han vet att Gellar är borta, kanske smitit iväg som förra gången.
Han ser luckan och blir nyfiken vad som finns där under. Självklart vet han att Gellar inte är där, det förstår ju varenda människa(förutom ni sista som skrivit)
Herregud!
#58 ?????? Tyckte säsong 2 var den bästa efter 4an. Spänningen var ju hög då det var Dexter som blev indirekt jagad. Så tyckte jag i alla fall.
För övrigt har #62 det, han kollade nog inte i frysen för han misstänkte att Gellar gömde sig där.
Sidenote: Älskat serien sedan dag 1, enligt min mening var s5 den svagaste hittills. Den enda gång jag fick en kick av den säsongen var när Dex misshandlade den övervåldsamma farsan till hans "dotters" (kommer inte på namnet) polare.
Tycker även det är lustigt att se hur lite interagerande det är mellan Dex och Deb, kanske för att de skilde sig IRL? hehhehe
Ni är ju för fan tokiga, säsong 2 dålig?!! Det är världens bästa serie genom tiderna om man jämför med den här säsongen, att ens jämföra dom två är som att jämföra Gudfadern med 2 ½ men. Herregud. Säsong 1 och 2 är dom klart bästa. Den här är den klart sämsta, förutsägbar och Dexter är kass. Han ska inte hålla på dalta med känslor.
#64 Jag håller med om att framförallt säsong 1 men även säsong 2 är klart mycket bättre än allt som kom efter. Säsong 3 och 4 var fortfarande bra, trots att de inte kommer i närheten av de inledande två, men jag tycker att säsong 5 är markant sämre. Pågående säsong är inte heller mycket att hänga i granen jämfört med de bättre säsongerna och den känns både billigt skriven och förutsägbar. Nu låter det säkert som att jag tycker att det är skitdåligt men så är inte fallet, det är trots allt fortfarande betydligt bättre än det mesta som går på TV i övrigt. :)
Tänker dock inte uttala mig om vilken säsong (5 eller 6) som är sämst hittills eftersom den sjätte säsongen inte har gått klart ännu. Klart är i varje fall att Dexter som karaktär har blivit betydligt mindre intressant på grund av det sämre manuset. Det enda som fortfarande intresserar mig ordentligt är hur relationen mellan Dex och Deb kommer utvecklas och hur serien kommer att avsluta det kapitlet i och med att den når sitt slut. Det är det stora dragplåstret.
#41 Brukar inte schizofrener (säger man så?) använda sig av olika röster när dom pratar med sig själva? Det lär i alla fall vara det Travis gjort, omedvetet då.
Och om ni som säger att bara säsong 1 och 2 var bra, har ni glömt det fjärde? John Lithgow spelade sin roll sjukt bra (trinity) och karaktären var sjukt ruggig. Den delar plats med första enligt mig.
Travis ser ju Geller på samma sätt som Dexter ser sin pappa och sin bror. Dexter ser ju aldrig Geller, utan han kollar ju bara runt efter någon men ser honom aldrig. Påminner lite om filmen Fight Club för er som sett den.
#69 Ja fy helvete, sista avsnittet på säsong fyra är bland det bästa jag sett, frånn the top of my head är det bara två avsnitt som har varit i närheten av samma "känslogripning" (Sista avsnittet på säsong åtta av Scrubs, och S07E07 av OTH).
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Btw vart hittar du bra dll till säsong 6?
Grym serie<3
1. Gellar har varit död hela tiden och Travis är psyksjuk då man sett honom prata med Gellar många gånger. Tänker man efter har ingen annan än Travis träffat på Gellar? Den enda gången jag kan tänka är när Dexter var i kyrkan och Gellar precis hann gå bakom väggen då Dexter vände sig?
2. Gellar har levt men travis har sneat och dödat honom, (kanske efter mordet på hans syster?). Dexter vet nu för mycket om honom.
Tänkte även att när han datanörden sökte ip på senaste blogginlägget kom det till kyrkan, var inte Travis på hotellet då?
Någon som har lust att bolla sina tankar mot detta?
Dexter kommer säkert påstå att han såg Travis och följde efter utan ha backup.
#7 Antagligen var det Travis som dödade sin syster också. Tror att hela grejen är att Gellar egentligen aldrig ens haft med det här att göra. Han har nog blivit ett offer för Travis precis som alla andra.
Antar att det kanske kommer nästa vecka, då thanksgiving är över.
AS BRA SERIE!!!!!!!! :D:D::D: :X:X:ASDA:
#11 "2011-12-04"
Känns som det är något skumt med honom, längtar redan efter nya avsnitt.
Sjuk twist dock, väntade mig inte det.
Att Travis på fullaste allvar är schizofren känns mest troligt.
#36 Tjejen som dog av överdos, dog av överdos. Polischefen försökte dock rädda henne men kunde självklart inte stanna kvar med en hora i rummet. Så nej, det är inte han :P
Tog väl något avsnitt innan man börja tänka på det, sedan passade det ihop.
Jag tycker det var skönt att de inte drog ut på det, utan kom ut med "FETASTE MINDFUCKEN" några episoder före slutet.
Om det hade haft det i säsongsavslutningen, så hade de som redan listat ut detta nog inte gillat avsnittet. :)
Dock så vet jag inte riktigt hur de ska göra det spännande nu, när Dexter vet att det är Travis. Blir bara en jakt som slutar med att Dexter dödar Travis. (eftersom i trailers ser man Dexter ta sig ut ur källaren där Travis hade låst in honom).
Intressant att se hur mycket Miami Metro får reda på, eftersom de ser allting i kyrkan.
Tabbe eller så kanske inte Geller varit död hela tiden!
Sedan när de sitter i bilen så ser ju även Dexter Gelller promnera in i byggnaden.
Nej jag tror inte Geller varit död hela tiden, finns för mkt tabbar om det skulle varit så.
#45, se om scenen så får du se att Dexter aldrig ser Geller gå in i byggnaden.
Vafan kliver han ut ur bilen då precis när han kommer?
Hur som, bruden sa iaf att de var två stycken - varför skulle MM annars leta efter två stycken DDK?!
#7 Dexter såg aldrig honom då. Och har mycket riktigt aldrig sett honom heller eftersom han varit död, förmodligen ganska länge också.
#49 För att Travis sa "där är Gellar". Förstår du fortfarande inte? Travis är schizo.
Man slutar aldrig att häpnas över hur korkade människor här inne är. Man undrar om ni över huvud taget sett serien.
Dessutom ser man på trailern till nästa avsnitt att Dexter kommer lös, såklart. Och man ser också att Travis genuint tror att Gellar finns, han pratar med sig själv helt enkelt. Sjuk man.
Och i senaste avsnittet framstår ju Dexter som direkt osmart. Varför tar han sig ner genom luckan i golvet när han letar efter Gellar när det är direkt uppenbart att "Gellar" inte har gått ner där?
Travis fortsätter döda.
Håller förövrigt med många andra om att serien har blivit sämre. Förra säsongen var kanske den sämsta, men denna är ingen förbättring. Kanske lika bra att Michael Hall skiter i erbjudandet att fortsätta 2 säsonger till..
Han ser luckan och blir nyfiken vad som finns där under. Självklart vet han att Gellar inte är där, det förstår ju varenda människa(förutom ni sista som skrivit)
Herregud!
För övrigt har #62 det, han kollade nog inte i frysen för han misstänkte att Gellar gömde sig där.
Sidenote: Älskat serien sedan dag 1, enligt min mening var s5 den svagaste hittills. Den enda gång jag fick en kick av den säsongen var när Dex misshandlade den övervåldsamma farsan till hans "dotters" (kommer inte på namnet) polare.
Tycker även det är lustigt att se hur lite interagerande det är mellan Dex och Deb, kanske för att de skilde sig IRL? hehhehe
Tänker dock inte uttala mig om vilken säsong (5 eller 6) som är sämst hittills eftersom den sjätte säsongen inte har gått klart ännu. Klart är i varje fall att Dexter som karaktär har blivit betydligt mindre intressant på grund av det sämre manuset. Det enda som fortfarande intresserar mig ordentligt är hur relationen mellan Dex och Deb kommer utvecklas och hur serien kommer att avsluta det kapitlet i och med att den når sitt slut. Det är det stora dragplåstret.
Man fattade nästan direkt attt nörden hade något med saken att göra när han sa "i deleted all trace of the sale but couldnt locate the buyer"
Och om ni som säger att bara säsong 1 och 2 var bra, har ni glömt det fjärde? John Lithgow spelade sin roll sjukt bra (trinity) och karaktären var sjukt ruggig. Den delar plats med första enligt mig.
"Hello...Dexter Morgan" får rysningar!
HAHAHAH, Denna är så jävla bra
Bra de.