Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Unik & klassisk

Postat av kristen muslim den 18 Juni 2011, 01:04
4 kommentarer · 151 träffar
Jag har länge undrat och velat få reda på en särskild "låt". Men tappat taget om det, då det är skit svårt att veta vad man ska söka på osv när man ej hör den.

Det är nämligen en sån där som används i snabba "intro" och outro's" i vissa TV-program på vissa tv-shower.. Rix FM's "Förfest" hade den som en av sina shoutouts "Du lyssnar på Rix-FM" någonting..

Men nu hörde jag den här igen alldeles nyss på Eurosport när jag kollade på "E-Sport", den var i slutet...

Det är ett sånt där as coolt "gitarr ljud" ska det låta som i alla fall, men är förmodligen datorgjort. Frågade morsan och hon visste inte heller men nämnde att det kanske kan vara någon gammal "funk" (haka inte upp er på just den genren nu) som de tagit den biten i från... Den går liksom samma hela tiden (som man hör den i alla fall). Ett riktigt glassigt/funky läckert gitarr sound, som har sin melodi och med sån där gitarristisk bas också med "DUUU DUUUUU DUUUUUU" efter varje sådan.

Säg nu inte "duu duu duuu" det kan vara vafan som helst el. dylikt... För denna går verkligen så, var efter kommer melodin igen. Det är en sån där "cool" "låt" som spelats i hockey arenor under pauser/avblåsningar osv... Ingen fjollrock nu där någon sjunger något... Utan denna är perfekt verkligen att använda i intron...

Tyvärr har jag aldrig lyckats hitta en chans att spela in det så jag kan dela med mig av hur det låter... Då den alltid förekommit i program/shows som ej läggs ut på Internet. Tror inte heller att Eurosport la ut den där "E-Sport" programmet, där folk spelar cs osvosv...

Den som räddar mig här är jag evigt tacksam! Vore så underbart fantastiskt att få veta av namnet och spela upp denna "låt"! Ursäkta för lite halv flummigt men skrev så fort jag kunde. Svårt att förklara på ett bra och noggrannt sätt men jag hoppas att någon vet vad jag pratar om och kan ställa detta till rätta, så att säga.

Kan ju tillägga att jag faktiskt genom att "vissla" melodin till en låt jag tidigare inte visste och som är lite i samma "ingen som vet vilken låt detta är/som ej uppmärksammats", nämligen Röyksopp - Eple som jag då hade visslat och skickat ut hur det lät... Denna är dock svårare då man verkligen måste tona i rösten och jag som är kille, blir det väldigt svårt för. Tro mig jag har försökt flera gånger...

Tusen tack på förhand!

EDIT: Den spelas @ 7:00
http://www.youtube.com/watch?v =8wXz_tReHT8

DAFT PUNK - ROBOT ROCK var det!
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..