1
dj utrustning, svårt val - kunniga
Postat av knarkpulvert den 4 Maj 2011, 22:00
11 kommentarer · 227 träffar
Hej nu är det så att jag har ett svårt val. Hade tänk att börja DJa men vet inte riktigt vilken utrustning jag ska satsa på, den största frågan är en pengafråga. Jag har kollat på Numark mixdeck som ligger på 7000:-. Men vill egentligen köpa ett pioneer men är nästan 3 gånger så dyrt som Numarks mixdeck. Så jag gjorde en research på Numark och den har fått både bra & dålig kritik. Har hört många som är missnöjda med olika saker men även de som säger att Numarks är tillräckligt bra för nybörjare och har nästan allt som pioneer har och är mycket prisvärt.
Eftersom jag fortfarande pluggar så har jag inga stora inkomster så kommer ta minst ett halv år/år för att kunna spara ihop till ett pioneer. så är det värt att köpa Numarks mixdeck nu så jag lär mig grunderna och byta upp mig senare eller ska man köpa de bästa grejerna direkt?
(Hypotetiskt ska jag köpa Peugot eller vänta ett år utan bil och spara tills jag kan köpa Mercedesen)
Tar emot alla tankar och förslag, vad började ni själv med för utrustning när ni började med mixa och dja?
Eftersom jag fortfarande pluggar så har jag inga stora inkomster så kommer ta minst ett halv år/år för att kunna spara ihop till ett pioneer. så är det värt att köpa Numarks mixdeck nu så jag lär mig grunderna och byta upp mig senare eller ska man köpa de bästa grejerna direkt?
(Hypotetiskt ska jag köpa Peugot eller vänta ett år utan bil och spara tills jag kan köpa Mercedesen)
Tar emot alla tankar och förslag, vad började ni själv med för utrustning när ni började med mixa och dja?