Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Inte så mycket färg och detaljer. Så #1 ligger på rätt sida av kostnaden. Dock kan kostnaden skiljas beroende på timmar eller fast pris. Ett normalpris per sittning brukar ligga på 3-4 tusen beroende på hur efterfrågad tatueraren är. så bäst är att gå och fråga
Beror ju på studio. Gick till två olika studios när jag skulle göra min old school gadd ena stället var ett old school ställe han sa 3 lax men sen gick jag till lokala casha 1500 och han är bättre tatuerare
Denna tog ca 8h att göra: https://www.instagram.com/p/BH2oXwNjdu4/
Finns säkert någon som kan göra en liknande på 4h, men har mycket att säga hur detaljerat allt skall vara :)
#1 Skulle inte säga att normalt pris i en studio är 1000kr/h, flickvännen gjorde en som tog ca 3 timmar och fick betala 5000 kr för den, det som avgör hur mycket tatueringen kommer kosta är nog mer riktad åt hur detaljerad och stor den är :-)
#18 du har ju ingen koll verkar det som. Standardpris hos tatuerar ligger oftast på 1000 kr. Sen om din brud punga ut 5 lakan för en tatuering som gjordes på 3 timmar är en annan femma.
Det finns studios som tar mer stålar svar ja, men då är det oftast såna som är kända över hela sverige i princip och har vunnit priser för sina gaddningar.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
#0 Du har redan fått det bästa svaret du kan få av #1. Det du annars kan göra är att helt enkelt ta bilden, gå till en tatueringstudio och fråga.
Fick betala ca 1500 för min som tog ca 2 timmar.
https://gyazo.com/be0698403ed78b3f52287447af9465b0
Men med tanke på att det är skuggningar osv på din så skulle jag tro att du får betala mellan 3-5 Tusen iallafall.
Som andra sagt, handlar om vilken studio du går till. Vissa är snabbare än andra, i regel ligger timpriset på 1000:- ca.
Skulle tippa på runt 2-3000:-
Tackar och bockar!
Denna tog ca 8h att göra: https://www.instagram.com/p/BH2oXwNjdu4/
Finns säkert någon som kan göra en liknande på 4h, men har mycket att säga hur detaljerat allt skall vara :)
Timpris som timpris, spelar ingen roll hur detaljerat det är. Finns ju såklart undantag där man kommer överens om ett pris innan.
Visa gärna tatueringen du pratar om, måste vara något väldigt mäktigt om den var så dyr :)
Det finns studios som tar mer stålar svar ja, men då är det oftast såna som är kända över hela sverige i princip och har vunnit priser för sina gaddningar.
Timpriset varierar men runt 1k per timme är väl standard om man inte är polare med tatueraren.