×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tagen för cannabis

Postat av Djewrx den 12 November 2019, 13:38
4 kommentarer · 1 054 träffar
Hej!

Min kompis vad på väg till bussen och började jogga lite lätt när helt plötsligt en Kvinlig civilpolis tog tag i hans arm bakifrån. 10 sekunder senare var det ytterligare tre civilpoliser som gick fram til honom. De bad om personnummer som det senare fick. Det visade sig att han inte hade något i registret. Men ändå kroppsvisterade de honom och hittade 3 gram cannabis i en påse. Som sagt var han ostraffad och helt clean i registret och var inte heller påverkad av något slag. Han fick senare åka in till polisstationen och lämna urinprov samt utföra ett förhör. Enligt honom hade han rökt några dagar tidigare och resultatet kommer uppenbarligen visa att han har THC i urinet.
Nu till min fråga. Hade de rätt att utföra denna visitation? Kändes som att han var på fel plats vid fel tillfälle och att misstanken var att han sprang till bussen.
Vad kan egentligen hända min kompis i detta fall?
Kan tillägga att han har haft körkort i fem år men inte relaterat till "gripandet"

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..