Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Giftig konfrontation i klardrömmen

Postat av chillarn123 den 5 Augusti 2018, 19:06
2 kommentarer · 449 träffar
Hej Fragbite. Saknar det här forumet till och från, efterssom man kan få så udda och ärlig feedback här. Behöver eran 'input' på min klardröm jag hade idag.

Hade en märklig dröm inatt när jag sov mellan 04-10.30.
Ur det fragmentet jag minns i min klardröm.
Jag och min bror sitter i en större SUV, kanske en Kia Sorento. Det är jag som kör och stöter på problem att hänföra fordonet. Det går strävt att manuvrera bilen. Jag framför bilen ur ett stort parkeringshus ut på vägen för att sedan åka efter ett gäng snabba motorcyklar. Det är tre motorcyklar som inte riktigt vet vart dom ska, dom nöjjes åker. Jag kan höra dem diskutera om vart dom ska även fast dom inte kan tala med varandra efterssom dom har motorcykelhjälmar på sig och åker snabbt.

Dom får sedan för sig att åka ner i en stor kloak, likt en sådan i GTA V. Jag hänger på, men nu är inte min bror kvar i bilen längre. Jag följer motorcyklisterna ner i kloaken efter dem. Plötsligt uppstår ett problem i färdriktiningen. Det är ett stort gap mellan 'vägen' i kloaktunneln. Det är en större ficka i tunnelgolvet fylld med skit. Vet inte varför, men det var så iallfall. Det finns en liten tunn planka som man kan gå över gapet på. Dock kör jag och motorcyklisterna medvetet ner i skiten. Vi grips av måttlig panik, men vi lyckas klättra upp på den andra sidan av gapet.

Nu hör jag ett ljud som jag först tror är en gräshoppa. Men efter mycket velande vet jag mycket riktigt vad det är för ljud. Det ljudet är ett ljud som jag fruktar mycket. Det är ett Ormljud. Motorcyklisterna observerar att kungskobran framför dem är ilsken. Men det finns en inre känsla hos oss alla fyra att vi vill vidare in i tunneln. Så vi måste helt enkelt konfrontera kungskobran. Mycket riktigt börjar var och en motorcyklist lappa till kungskobran i huvudet. En åt gången, alla håller sig till vänster om ormen.

Jag däremot står näst intill paralyserad av rädsla när jag iaktar detta. Tillslut finner jag att jag måste härifrån och återvända dit jag kom ifrån.
Nu börjar det bli luddigt i drömmen, men jag tror att motorcyklisterna dog och jag blir också bespåttad av ormen, därav vaknar jag.

Reflektioner av denna drömmen är några. Om man nu antar teorin om att den högra intellektian är av reptilisk karaktär, samt att kungskobran är en omtalad gammal gud i en orms biologiska form. Detta förbryllar mig. Varför skulle jag och motorcyklisterna av en ren slump hamna i en konfrontation med kungskobra-guden? Att vi i vårat medvetande dras till att utforska tunneln och passera kungskobran, men att denna entitet är för övermäktig för oss.
Kanske är det så att Kobran vaktar något som ligger djupare inne i kloaken?
Hur kommer det sig att jag har förmågan att vara delaktig i denna symboliska färd?
Vad sjutton vill Matrix mig?
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..