×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skilsmässa bland päron går ut över mig

Postat av krajz den 6 Februari 2017, 23:43
10 kommentarer · 804 träffar
tja

Så morsan och farsan skiljde sig rätt nyligen och sen dess så har det
vart lite smådraman men till det mesta rätt lugnt. Jag som snart fyller 23 var
rätt ledsen ett par dagar men har nu kommit över det helt o hållet, älskar man inte
varandra så ska man skilja sig, så är det bara. Jag valde att bo kvar hos farsan pga
att jag ska flytta så småningom och morsan flyttade iväg till egen lägenhet i
samma ort, så träffas är inget problem. Vad jag börjar störa mig på dock är att hon har blivit
så sjukt blödig och skickar emellanåt massa deppiga sms om vad som hänt osv.
Är det fel att jag känner mig lite irriterad? Jag har försökt att vara tröstande
och jag besöker henne så ofta jag kan, trots långa arbetsdagar men ändå så är
det alltid mig hon tömmer sina känslor på. Vet inte om det märks genom vad jag
skriver men jag har så sjukt svårt att relatera till hur hon känner (obv) och jag
känner mig bara rätt tom inför allt. Självklart kommer jag inte dissa min mor och jag
antar att jag får försöka fortsätta fejka mitt medlidande men är hennes beteende verkligen rättfärdigat?
Jag förstår också att det världen blir upponer för henne men om jag kan komma över det så borde väl en vuxen kvinna göra detsamma? Kanske har internet fuckat mig helt känslomässigt.

Jag känner ju vad jag känner men är det fel av mig att störa mig på morsan? Hatar att behöva läsa alla sms
och få skuldkänslor pga att jag inte bryr mig. Ska jag snacka med morsan om detta? Har det här hänt er?

ty för svar.

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..