tänkte köpa en skön vinter bil att sladda lite med. vad reckommenderar ni? vet ni någon som är skön att sladda med? (gärna billigt o beskitat) funderar på en 740
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
En bra vinterbil är ju inte synonymt med en bil att sladda runt med. En BRA vinterbil sladdar helst inte över huvud taget.
En bra vinterbil som dessutom är väldigt billig och som tar sig fram bra på både snötäckta vägar liksom på vägar med blankis är gamla SAAB. Alltifrån supergamla 99, 900, 9000 till 9-3 och 9-5. Förutsatt att man kör på hyfsat bra dubbade vinterdäck typ Nokian Hakkapeliitta 8.
#8 vi har nog rätt olika definitioner av att ha roligt. det roligaste jag får med en bil är om den kostar lite och tar mig till roliga platser. att sladda med bilen är rätt smått.
#11 I så fall funkar väl vilken jävla Volvo 740 med slicks som helst. Finns för någon tusenlapp och uppåt på Blocket. :-)
MEN - en trafiksäker bil på allmänna vägar? Nej!
Något man ger sig ut i när det råder snöstorm och plogbilarna har svårt att ta sig fram? NEJ!
Tråkig är jag inte men jag har själv hamnat i diket när det rått snöstorm och 10 minusgrader och det är ingen hit och ringer man bärgaren så har de sagt att det är 7 timmars väntetid.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
bönder
En bra vinterbil som dessutom är väldigt billig och som tar sig fram bra på både snötäckta vägar liksom på vägar med blankis är gamla SAAB. Alltifrån supergamla 99, 900, 9000 till 9-3 och 9-5. Förutsatt att man kör på hyfsat bra dubbade vinterdäck typ Nokian Hakkapeliitta 8.
gubb40?
sladd40?
bög40?
gårgött40?
detjyfur?
najnförtitörbo?
volvo940turbosomfan?
ragga-12-åringar-när-jag-själv-är-24-och-har-varselkläder-40?
2färs?
Valfri e30/34/36/39, helst med någon av sexorna, alltså över 320/520 till 328/540 i motorval :)
https://www.blocket.se/malmo/BMW_M1_Sauber_F1_42520178.htm?ca=23&w=3
tror den jag länka verkar najs med
MEN - en trafiksäker bil på allmänna vägar? Nej!
Något man ger sig ut i när det råder snöstorm och plogbilarna har svårt att ta sig fram? NEJ!
Tråkig är jag inte men jag har själv hamnat i diket när det rått snöstorm och 10 minusgrader och det är ingen hit och ringer man bärgaren så har de sagt att det är 7 timmars väntetid.